ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید و از تخفیفات ویژه ما با خبر شوید

بهترین تکنیک های سئو محتوا در سال 2022

روش های بهینه سازی و سئو محتوا

تکنیک های سئو محتوا مهمترین چیزی است که یک تولید کننده محتوا باید با آن آشنا باشد. در واقع انتشار یک مقاله در سایت به همان سادگی که فکر می‌کنید نبوده، بلکه نیازمند توجه به نکات بسیاری است. اگر بخواهید متنی را صرفا با تکرار کلمه کلیدی بنویسید، طبیعتا نمی‌توانید به بازاریابی کسب‌وکارهای اینترنتی کمک کنید. بنابراین ضروری است، همزمان با تمرین روی مهارت‌های مقاله نویسی، تکنیک‌های بهینه سازی محتوا را نیز یاد بگیرید. در این مقاله با ارائه برخی از مهمترین تکنیک‌ها به آموزش محتوانویسی خواهم پرداخت.

تکنیک های سئو محتوا چیست؟

تولید محتوای سایت یکی از شغل‌هایی است که برای موفقیت در آن باید به فاکتورهای زیادی توجه کرد. برخی گمان می‌کنند نگارش یک مقاله یا تولید یک محتوای متنی برای صفحات سایت کار ساده‌ای است. با این حال اگر کمی هم با کار تولید محتوا یا محتوا نویسی آشنا باشید، حتما می‌دانید که برای نوشتن مقالات باید همزمان تعداد زیادی از فاکتورها را رعایت کنید.

آشنایی با تکنیک‌های مختلفی که در نگارش یک متن به کار می‌رود، به شما کمک خواهد کرد تا ضمن ارائه بهترین کیفیت در کار خود، بتوانید به سئوی سایت‌ها نیز کمک زیادی کنید. اگر نمی‌دانید این تکنیک‌ها چیست، نیازی به نگرانی نبوده، چرا که در این بخش که به آموزش محتوانویسی اختصاص دارد، مهمترین آن‌ها را معرفی خواهم کرد:

  • از عناوین جذاب استفاده کنید

اولین چیزی که کاربران اینترنتی از مقاله شما خواهند دید، عنوان آن است. تقریبا همه جا این جمله مشاهده می‌شود که عنوان متن مانند قلاب ماهیگیری است. این جمله کاملا درست است. اگر متن شما حاوی عنوانی جذاب، گیرا و البته متناسب با محتوایی که نوشتید باشد، می‌تواند تاثیر زیادی در تصمیم گیری به خواندن آن توسط مخاطبین داشته باشد. استفاده از اعداد یا صفاتی مانند بهترین، جامع، کامل، رایگان و غیره می‌تواند انتخاب‌های خوبی برای ساخت عنوان مقاله باشد. همچنین استفاده از جملات منفی یا سوالی نیز ایده خوبی به نظر می‌رسد. فراموش نکنید هرچه مخاطب بیشتر در صفحه محتوا شما باقی بماند، نمره سئوی بیشتری کسب خواهید کرد.

  • برای کاربر بنویسید نه موتورهای جستجو

یکی از تکنیک های سئو محتوا نگارش مقاله برای کاربران است. به‌عنوان یک نویسنده افراد زیادی را دیده‌ام که تنها روی بهینه سازی مقالات تمرکز می‌کنند و توجهی به کاربرپسند بودن آن ندارند. این کار اشتباه است، چرا که خود گوگل از الگوریتم‌هایی استفاده می‌کند تا میزان رضایت کاربر از مقاله را بررسی کرده و با توجه به آن رتبه سایت را مشخص می‌کند. بنابراین سعی کنید تمرکز اصلی خود را روی کاربرپسندی محتوا حفظ کنید.

  • سئوی کلی محتوا را فراموش نکنید

هر چند در پاراگراف قبل اولویت نگارش محتوا را به کاربران دادم، اما این به این معنی نیست که به طور کامل از بهینه سازی محتوا برای ربات‌های خزنده چشم پوشی کنید. در واقع بهینه سازی محتوا سایت نیز اهمیت زیادی دارد، بنابراین ضمن این که متنی مفید برای کاربران نگارش می‌کنید، باید اصول سئو را روی آن پیاده سازی کنید.

بهینه سازی محتوای سایت

اما شاید بپرسید اصول سئو محتوا چیست؟

سئو محتوا فاکتورهای زیادی دارد. شاید مهمترین بخش سئوی محتوا تکرار کلمه کلیدی به اندازه کافی و همچنین قرار دادن آن در نقاط هدف باشد. اگر می‌خواهید بدانید که چند بار باید از کیوردتان در مقاله استفاده کنید، باید بدانید که جواب دقیقی برای این سوال وجود ندارد. با این حال بهتر است که کلمات کلیدی سایت شما بیشتر از 0.5 درصد و کمتر از 2 درصد باشد. اما سوال مهمتر این است که این کلمات را کجا استفاده کنیم؟ بهتر است تعدادی از سهمیه کیوردهای خود را در موارد زیر خرج کنید:

  1. عنوان
  2. پاراگراف اول
  3. زیرتیترها
  4. پاراگراف آخر
  5. آلت تصاویر
  6. متا دیسکریپشن

اگر کلمه کلیدی خود را در این نقاط استفاده کرده باشید، شما می‌توانید در صورت نیاز باقی سهمیه خود را در سایر بخش‌های مقاله پخش کنید.

از سایر محتواهای تصویری، ویدیویی و حتی صوتی استفاده کنید

یکی از جالب‌ترین تکنیک های سئو محتوا استفاده از رسانه‌های مختلف در متن است. تصاویر را فراموش نکنید، اگر امکان بارگذاری ویدیو دارید، یک ویدیو به متن اضافه کنید و حتی پادکست‌ بسازید و آن را به عنوان بخشی از محتوای خود روی سایت آپلود کنید. این کار باعث می‌شود تا موتورهای جستجو توجه بیشتری به صفحه شما داشته باشند. آمارها نیز نشان می‌دهند کاربران توجه بیشتری به محتواهای صوتی و تصویری نسبت به محتوای متنی نشان می‌دهند.

لینک گذاری داخلی را جدی بگیرید

یک تکنیک بزرگ در نگارش محتوا لینک سازی داخلی است. پیوند محتوا سایت به سایر بخش‌ها بسیار مفید است و علاوه بر سئو مزایای بی‌شماری دارد. مثلا بسیاری از کارشناسان سئو از لینک‌های داخلی استفاده می‌کنند تا محتوایی که دیر ایندکس می‌شود را سریع تر در نتایج ظاهر کنند. همچنین شما می‌توانید با لینکسازی داخلی کاربران را به صفحات مختلف وبسایت خود منتقل کنید.

مطالب طولانی منتشر کنید

یکی از تکنیک های سئو محتوا که کمتر کسی به آن توجه می‌کند، نگارش متن‌های طولانی است، البته به صورتی که بتوان آن را به روزرسانی کرد. این روش فوق العاده است و باعث می‌شود رتبه سایت شما به صورت دوره‌ای افزایش پیدا کند. اگر یک محتوای بلند منتشر کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که در رتبه‌های برتر قرار بگیرید. البته سعی کنید که مقالات خود را جوری بنویسید که در زمان به روز رسانی بتوانید مطالب جدیدی به آن اضافه کنید.

روی خوانایی محتوا کار کنید

حالا که تا به اینجا با آموزش محتوا و محتوا نویسی همراه ما بودید، بد نیست بدانید که خوانایی نیز می‌تواند هم روی سئو و هم روی رضایت کاربر موثر باشد. جمله بندی‌های کوتاه، عدم تکرار فعل، استفاده صحیح از علائم و قواعد فارسی و یا عدم وجود غلط املایی در متن همگی می‌توانند روی خوانایی محتوای شما تاثیر داشته باشند.

نتیجه گیری

اگر بخواهید کار تولید محتوا را به صورت جدی ادامه دهید، حتما باید با تکنیک های سئو محتوا آشنا شوید. استفاده از این تکنیک‌ها از یک سو باعث خواهد شد رضایت کاربر از محتوای شما بیشتر شده و به این ترتیب یک سیگنال مثبت برای موتورهای جستجو صادر شود. از سوی دیگر پیاده سازی این اصول روی سایت باعث خواهد شد تا رتبه مقالات شما در کلمات کلیدی مختلف بالا رفته و کاربران زیادی وارد سایت شما شوند. بنابراین این بار که می‌خواهید مقاله بنویسید، حتما این تکنیک‌ها را روی محتوای خود اجرا کنید.

این مطالب نیز پیشنهاد می‌شود

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

قابل توجه کاربران و مشتریان عزیز

به علت حجم بالای سفارشات طی چندین هفته گذشته، برخی از سفارشات با تاخیر یکماهه به مشتریان تحویل داده شده است که از ایشان عذرخواهی کرده‌ایم. به همین دلیل خواهشمند است سفارش جدیدی ثبت نفرمایید؛ در صورت ثبت سئوتازه تضمینی به انجام به موقع سفارش شما نمی‌دهد. (حداقل 1 ماه و حداکثر 70 روز طول خواهد کشید)