ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید و از تخفیفات ویژه ما با خبر شوید

نکات ضروری برای افزایش فروش اینترنتی در سال 2022

نکات افزایش فروش اینترنتی

افزایش فروش اینترنتی از مهمترین مسئولیت‌هایی است که سئوکاران و مدیران سایت‌های فروشگاهی بر عهده دارند. اگر شما نیز صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید باید نکاتی که در ادامه این مقاله بیان خواهیم کرد را به یاد داشته باشید تا در فضای رقابتی صنعت خود بیشترین فروش و کسب درآمد را نصیب برند خود کنید.

نظرات مشتریان خود را به اشتراک بگذارید

امروزه در دنیای دیجیتال مارکتینگ نظرات مشتریان، چه مثبت و چه منفی، بسیار حائز اهمیت است. این بدان معنی است که مشتریان شما می‌توانند به یکی از با ارزش‌ترین سلاح شما تبدیل شوند اگر رضایت کامل از محصول یا خدمت شما داشته باشند.

نظرات مثبت مشتریان می‌تواند حتی از بهترین پیشنهادات فروش نیز تاثیرگذارتر باشد. بنابراین حتما نظرات مشتریان خود، به خصوص نظرات مثبت آن‌ها را در صفحات محصولات خود قرار دهید تا کاربرانی که قصد خرید محصول شما را دارند با خواندن نظرات مثبت خرید خود را قطعی کنند.

از تخفیفات ویژه برای افزایش فروش اینترنتی خود استفاده کنید

بسیاری از کاربران اینترنت دنبال فرصتی می‌گردند تا با دریافت تخفیف تبدیل به مشتریان شما شوند. ایجاد تخفیفات ویژه فروشگاهی به اندازه محصولاتی که می‌توانید در فروشگاه خود قرار دهید متنوع خواهد بود. شما باید با بررسی و آنالیز سایر رقبا بهترین استراتژی فروش ویژه را برای افزایش فروش آنلاین خود استفاده کنید.

به عنوان مثال می‌توانید برای محصولاتی که تعداد آن‌ها در انبار کم است تخفیفات آخر فصل یا آخر هفته‌ی ویژه‌ای را در نظر بگیرید یا در فروشگاه خود ارسال رایگان داشته باشید.

ضمانت بازگشت وجه داشته باشد

یکی از قوی‌ترین عواملی که مشتریان را از خرید محصول منصرف می‌کند، ترس از ریسک ضرر پس از خرید است. حتی خریدهای کوچک نیز می‌تواند خطر پشیمانی خریدار را به همراه داشته باشد. پس با ارائه ضمانت بازگشت وجه می‌توانید این ترس را از مشتری جدا کنید.

ایجاد دسته بندی‌های متناسب با محصولات

اگر طیف گسترده‌ای از محصولات دارید آن‌ها را در دسته بندی‌هایی قرار دهید تا کاربران و مشتریان شما آن‌ها را بر حسب علایق خود جستجو کنند. دسته بندی محصولات مرتبط می‌تواند منجر به افزایش فروش اینترنتی فروشگاه شما شود؛ زیرا با دسته بندی محصولات مشتریان در بین صدها محصولات که هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند گم نخواهند شد.

فرآیند پرداخت را کوتاه کنید

کوتاه کردن فرآیند پرداخت می‌تواند تاثیر باورنکردنی بر افزایش فروش آنلاین شما داشته باشد. تمامی مراحل غیر ضروری را از فرآیند پرداخت حذف کنید؛ همچین سبد خرید را در تمامی صفحات وبسایت خود، برای تکمیل سریع فرآیند خرید داشته باشید.

افزایش فروش آنلاین سایت‌های فروشگاهی

روش‌های پرداخت متنوعی ارائه دهید

مشتریان شما بیشتر از زمان‌های گذشته به نحوه پرداخت هزینه محصولات خریداری شده اهمیت می‌دهند. آن‌ها شیوه پرداخت را یکی از گزینه‌ها برای امتیاز دادن به سایت شما در نظر می‌گیرند. شما می‌توانید با ارائه انواع روش‌های پرداخت، نحوه پرداخت آن‌ها را آسان‌تر کنید. این روش مخصوصا اگر سایت شما ترافیک بالایی از سمت تلفن‌های همراه داشته باشد بسیار مفید خواهد بود.

از تصاویر با کیفیت استفاده کنید

با توجه به اهمیت ظاهر یک محصول در ارتباط با نحوه درک ما و به خصوص مشتریان از محصولات، منطقی است که استفاده از تصاویر با کیفیت برای محصولات فروشگاه اینترنتی تاثیر مثبتی بر درک کاربران سایت شما داشته باشد.

حتما مطمئن شوید که تمامی محصولات شما طیف گسترده‌ای از تصاویر را شامل می‌شوند؛ یعنی چه طیف گسترده‌ای از تصاویر؟ یعنی اینکه طوری از محصولات عکس بگیرید که تمامی جزئیات محصول در آن قابل مشاهده باشد. اگر نیز محصول شما دارای رنگ‌های مختلفی است می‌توانید از تمامی رنگ‌های موجود عکس گرفته و آن‌ها را بارگذاری کنید.

از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش فروش آنلاین خود استفاده کنید

امروزه کاربران اینترنت بیشتر زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام سپری می‌کنند. پس چه بهتر که با تبلیغات در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای افزایش فروش اینترنتی سایت خود بهره لازم را ببرید.

تبلیغات ایمیلی را امتحان کنید

تبلیغات ایمیلی یا همان ایمیل مارکتینگ یکی از اصلی‌ترین روش‌های بازاریابی دیجیتال است. با استفاده از تبلیغات ایمیلی می‌توانید نظر مخاطبان را جذب کرده و آن‌ها ابتدا به بازدید کننده و سپس به مشتری تبدیل کنید.

یکی از موثرترین روش‌ها برای استفاده از ایمیل مارکتینگ، هدف قرار دادن کلمات کلیدی رقابتی است. با رعایت این نکته می‌توانید اطمینان حاصل کنید که مخاطبان ایمیل را باز کرده و پس از مطالعه آن به سایت شما سر می‌زنند.

به هر سوالی پاسخ دهید، به هر اعتراضی رسیدگی کنید

یکی از خطرناک‌ترین تله‌هایی که می‌توانید هنگام تلاش برای فروش آنلاین در آن گرفتار شوید، ایجاد فرضیاتی درباره دانشی است که کاربران از محصول شما دارند.

بسیاری از سایت‌های فروشگاهی بر این باورند که مشتریانشان از تمامی اطلاعات محصولاتشان آگاه هستند، در نتیجه به سوالاتی که درباره محصولات پرسیده می‌شود پاسخی نمی‌دهند. همچنین به اعتراضی که برخی از خریداران دارند رسیدگی نمی‌کنند. اینکار می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به کسب و کار اینترنتی شما بزند.

هر چیزی را که می‌توانید به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار دهید

مردم چیزهای رایگان را دوست دارند. هرچه بیشتر در فروشگاه خود محصولات یا خدمات خود را به صورت هدیه قرار دهید به همان اندازه کاربران شما افزایش پیدا خواهد کرد. این قضیه می‌تواند منجر به افزایش فروش اینترنتی سایت شما نیز شود.

برای انجام اینکار حتما نباید یک جنس یا خدمت را رایگان قرار دهید. می‌توانید از روش یکی بخر دوتا ببر استفاده نمایید.

افزایش فروش اینترنتی کسب و کارهای کوچک

اجرای قیمت گذاری لایه‌ای

وقتی که به رستوران می‌روید احتمال اینکه غذاهایی با قیمت متوسط را اتخاب کنید بسیار زیاد است. اینکار به این دلیل است که رستوران داران از حقه‌های روانشناسی در منوی خود استفاده می‌کنند تا گزینه‌ای که می‌خواهند را در اختیار شما قرار دهند.

شما با استفاده از این روش می‌توانید مشتریان خود را به خرید محصولی ترغیب کنید که خودتان می‌خواهید و شاهد افزایش فروش اینترنتی خود باشید.

افزایش فروش اینترنتی با بهینه سازی سایت برای موبایل

تعداد کسب و کارهای اینترنتی که سایت های آن ها برای موبایل بهینه سازی نشده‌اند بسیار زیاد است. شما به عنوان مدیر یک کسب و کار اینترنتی می‌توانید با بهینه سازی سایت خود از منظر فنی، بصری و زیبایی برای دستگاه‌های موبایل می‌توانید شاهد افزایش فروش آنلاین سایت خود باشید.

از کلیدواژه‌های مرتبط با کسب‌وکار خود استفاده کنید

متخصصان سئو به کسانی که کسب‌وکار اینترنتی خود را به‌تازگی راه‌اندازی کرده‌اند پیشنهاد می‌کنند از کلیدواژه‌هایی استفاده کنند که با یکدیگر مرتبط باشند. یعنی چه؟ یعنی شما به‌عنوان مدیر یک سایت باید از کلمات کلیدی استفاده کنید که از لحاظ مفهومی به یکدیگر مرتبط باشند مانند کلیدواژه‌های زیر:

• بهترین مایع شوینده ظرف
• روش براق کردن ظروف

شما نباید مطالب خود را صرفاً برای گوگل سئو کنید بلکه مطالب خود را باید برای کاربران و مشتریان احتمالی خود آماده کنید. الگوریتم‌های گوگل به‌قدری پیشرفته هستند که می‌توانند درک کنند کاربران دقیقا به دنبال چه نوع مطلب می‌گردند. برای اینکه بتوانید در ابتدای راه‌اندازی کسب‌وکار خود کاربران زیادی را به سمت خود جذب کنید باید سؤالاتی را که کاربران ممکن است از شما داشته باشند را بیابید و به آن‌ها در قالب یک محتوای جامع پاسخ دهید.

نکته مهم: بازاریابی محتوا همیشه بهترین گزینه برای کسب‌وکارهای کوچک بوده است. کسانی که می‌توانند محتوای مرتبط با کسب‌وکار خود تولید کنند و همچنین به سؤالات مرتبط با محصولات و خدمات خود پاسخ دهند به‌احتمال زیاد جایگاه آن‌ها در نتایج جستجو بهبود خواهد یافت.

برای مقالات سایت خود تقویم محتوایی داشته باشید

سئو یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است، اما می‌توان با داشتن یک تقویم محتوایی اصولی زمان رسیدن به درآمد را کوتاه کرد. متخصصان سئو پیشنهاد می‌کنند که مطالب سایت را در زمان‌های مشخص و به‌صورت مداوم در سایت بارگذاری کنند. زیرا رعایت تقویم محتوایی می‌تواند باعث افزایش بازدید سایت و در نهایت افزایش درآمد اینترنتی کسب‌وکار شما شود.

داشتن تقویم محتوایی به این معنی نیست که هر محتوایی که دستتان آمد را در سایت بگذارید؛ حتما به کیفیت محتوا نیز توجه داشته باشید.

از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید

زمانی که می‌خواهید برای سایت خود محتوا تولید کنید از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید. رعایت این استراتژی به شما کمک می‌کند که بازدید زیادی را به سمت سایت خود جذب کنید که این موضوع منجر به افزایش فروش اینترنتی سایت شما خواهد شد.

محتوا یکی از اصلی‌ترین عوامل رتبه‌بندی سایت‌ها است؛ بنابراین استفاده از کلمات کلیدی طولانی می‌تواند به رتبه‌بندی سریع‌تر محتوای شما کمک کند. ابزارهای رایگان و پولی بسیاری در اینترنت وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید این نوع کلمات کلیدی را بیابید و در تولید محتوا از آن‌ها استفاده کنید.

با دیگر کسب‌وکارها همکاری کنید

جایگاه کسب‌وکار خود را بیابید و با سایر کسب‌وکارهایی که به‌تازگی کار خود را شروع کرده‌اند همکاری داشته باشید. از آن‌ها درخواست کنید که در انجام برخی از کارها، به شما کمک کنند. شما نیز می‌توانید با کمک کردن به آن‌ها بازدید زیادی را به سمت سایت خود جذب کنید. مهم نیست که یک کسب‌وکار اینترنتی چقدر کوچک است، همیشه موضوعات منحصر به فردی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها فروش کسب‌وکار خود را افزایش دهید.

نکته: هیچ وقت از سایت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ کپی‌برداری نکنید؛ این کار ممکن است به ضرر شما تمام شود.

از ابزارهای بررسی استفاده کنید

متخصصان دیجیتال مارکتینگ به کسب‌وکارهای کوچک و متخصصین سئو توصیه می‌کنند که برای بررسی سایت خود از نظر سئو و رفتار کاربران از ابزارهای موجود در اینترنت استفاده کنید. زیرا این بررسی‌ها می‌تواند ایرادات موجود در استراتژی کسب‌وکار شما را نشان دهد. همیشه سعی کنید از این ابزارها استفاده کنید و با یافتن ایرادات استراتژی خود و رفع آن‌ها باعث افزایش فروش اینترنتی کسب‌وکار خود شوید.

سخن نهایی

استراتژی‌هایی که در این مقاله برای افزایش فروش اینترنتی گفته شد جزو اقداماتی هستند که هر روز برای کسب و کار خود باید انجام دهید. استفاده از این روش‌ها می‌توانید تاثیر قابل توجهی در افزایش فروش آنلاین سایت شما و شهرت برند شما داشته باشند. تنها چیزی که در سال 2022 مسلم است، برنامه‌ریزی کسب‌وکارهای کوچک برای رشد است. با این تفاسیر آن دسته از کسب‌وکارهای کوچک که مطابق با نیازهای مشتری پیش می‌روند و ارتباطات خود را افزایش داده‌اند بیشترین دستاوردها را کسب خواهند کرد.

این مطالب نیز پیشنهاد می‌شود

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

قابل توجه کاربران و مشتریان عزیز

به علت حجم بالای سفارشات طی چندین هفته گذشته، برخی از سفارشات با تاخیر یکماهه به مشتریان تحویل داده شده است که از ایشان عذرخواهی کرده‌ایم. به همین دلیل خواهشمند است سفارش جدیدی ثبت نفرمایید؛ در صورت ثبت سئوتازه تضمینی به انجام به موقع سفارش شما نمی‌دهد. (حداقل 1 ماه و حداکثر 70 روز طول خواهد کشید)