ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید و از تخفیفات ویژه ما با خبر شوید

همه چیز در مورد تفاوت‌های بک لینک و رپورتاژ

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی

دنیای بازاریابی دیجیتال شیوه‌های بسیاری برای تبلیغ و کسب جایگاه بالاتر در رتبه بندی سایت دارد. در این شیوه‌ها با بهینه‌سازی سایت و سئو کردن می‌توان بازدید صفحات را بالاتر برد و به این ترتیب با هدایت کاربران به صفحات موردنظر به اهداف مورد نظر سایت دست یافت. رایج ترین شیوه برای تبلیغات کسب و کار و بالا بردن سئو سایت استفاده از رپورتاژ آگهی و بک لینک است. بررسی تفاوت‌های بک لینک و رپورتاژ به ما کمک می‌کند با توجه به استراتژی‌های سایت یکی از این دو روش را انتخاب کنیم.

آشنایی با رپورتاژ آگهی

یک بخش مهم در روابط عمومی دنیای مدرن انتشار رپورتاژ در سایت‌های پر بازدید است. این شیوه از مناسب‌ترین راهکارها برای بالا بردن امتیاز سایت در رتبه بندی گوگل و افزایش بازدید است. در واقع رپورتاژ یک شیوه‌ی تبلیغ غیر مستقیم با استفاده از گزارش خبری یا مقاله است.

پیشنهادی: “قوانین نادیده سئو که هر تازه کاری باید آن‌ها را بداند

رپورتاژ به صورت دائمی در سایت باقی می‌ماند و به لحاظ زمانی به صورت نامحدود یک تبلیغ محسوب می‌شود. رپورتاژ برای کسانی که بودجه‌ی محدودتری دارند مناسب است، زیرا با یک بار تبلیغ تا مدت‌ها می‌توانند از آن متن خبری استفاده کنند. اما این نکته را هم باید در نظر داشت که این روش سرعت بازدهی بالا ندارد و برای تاثیرگذاری نیاز به زمان دارد. با این حساب اگر استراتژی تبلیغاتی بلند مدت دارید می‌توانید از نوشتن رپورتاژ استفاده کنید.

نکات مهم در نوشتن رپورتاژ

رپورتاژ آگهی باید اطلاعات مهم و مورد نیاز کاربر را در اختیارش قرار بدهد تا با استقبال کاربران مواجه شود. همچنین اگر در نوشتن رپورتاژ معیارهای مورد نظر ربات‌های جستجوگر گوگل رعایت شده باشد، بازخورد مثبتی را به همراه خواهد داشت. به همین جهت محتوای رپورتاژ باید واجد ویژگی‌های زیر باشد.

  • عنوان رپورتاژ باید گیرا و جذاب باشد، زیرا عنوان مانند یک قلاب مخاطب را درگیر می‌کند و او را وادار می‌کند متن را پیگیری کند.
  • بیان محتوا باید مناسب باشد و به طور غیر مستقیم کالا، یا خدمات مورد نظر سایت را تبلیغ کند. زیرا کلام و تبلیغ مستقیم برای مخاطب دافعه ایجاد می‌کند.
  • یکی از مهم‌ترین اصول سئو سایت استفاده از تیتربندی و قرار دادن تصاویر با کیفیت و مرتبط با موضوع و بکاربردن کلمات کلیدی مناسب است.
  • تکنیک‌های بازاریابی محتوایی و تبلیغ نویسی باید به صورت خلاقانه در متن استفاده شود.

پس از رعایت این ویژگی‌ها  لینک‌های مناسب داخل سایت جایگذاری شود. به عبارتی دیگر علاوه بر مهارت در نوشتن مقاله‌ی خوب، لازم است بک لینک مناسب نیز انجام شود.

آشنایی با بک لینک

ایجاد یک لینک خروجی از یک سایت به سایت دیگر را بک لینک می‌گویند. به عبارت دیگر در این فرایند یک کلمه از سایت دیگر مخاطب را به صفحه‌ی مورد نظر در سایت شما انتقال می‌دهد و موجب افزایش بازدید می‌شود. این نوع از بک لینک، لینک‌‌ خارجی است. اما اگر یک کلمه از سایت، کاربر را به صفحات دیگر از سایت خود شما انتقال دهد به عنوان لینک داخلی شناخته می‌شود.

پیشنهادی: “روش‌های ایندکس سریع بک‌لینک

بک لینک به عنوان یک پشتوانه برای سایت تلقی می‌شود. موتور جستجو از بک لینک برای رتبه بندی استفاده می‌کند و در سئو سایت به آن اهمیت می‌دهد. این اصل باعث شده صاحبان وب سایت خرید بک لینک معتبر و با کیفیت را جزو برنامه‌هایشان قرار دهند. قیمت بک لینک به عواملی مانند سایت بلک لینک دهنده، دامنه‌ی سایت بک لینک دهنده، محل قرار گرفتن سایت بک لینک، و بک لینک‌های مرتبط بستگی دارد.

انواع بک لینک

بک لینک انواع متنی و تصویری دارد، اما در دنیای بازاریابی دیجیتال با توجه‌ به تجربه‌ی کاربران ثابت شده است که بک لینک‌های متنی تاثیر بیشتری دارند و به طور موثرتری می‌توانند مشتری جذب نمایند. در بک لینک‌های تصویری حتماً باید قسمت تگ  alt یا متن جایگزین تصویر پر شود، زیرا این نکته جزو معیارهای مهم برای گوگل است.

شیوه‌های خرید بک لینک

خرید بک لینک به سه شیوه‌ی پست مهمان، خرید رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک انجام می‌شود. بک لینک یک استراتژی تبلیغ کوتاه مدت و موقتی است. به همین جهت صاحبان وب سایت بهتر است برای بالا بردن اثر بخشی در دوره‌های زمانی متعدد اقدام به ایجاد یا خریدن بک لینک نمایند.

بهترین راه برای ایجاد بک لینک نوشتن یک محتوای خوب، جذاب و سئو شده است. به عبارتی دیگر با قرار دادن لینک در رپورتاژ می‌توان یک بک لینک دائمی و طبیعی ایجاد کرد که برای گوگل بسیار مطلوب است.

تفاوت بک لینک با رپورتاژ

 برخی صاحبان سایت  از روش‌های دیگر مانند خرید بک لینک از سایت‌های دیگر را انجام می‌دهند، اما خریدن بک لینک برای تبلیغات برای گوگل مطلوب نیست و آن را شناسایی و جریمه می‌کند. به‌خصوص اگر تعداد بک لینک‌ها زیاد باشد یا در سایت‌های غیر مرتبط قرار داده شود. با حذف شدن این بک لینک‌ها توسط گوگل سایت به طور جدی جریمه می‌شود و عواقب بدی را به دنبال خواهد داشت. اما با رعایت مواردی هنگام خرید بک لینک می‌توان رضایت گوگل را جلب کرد.

نکات مهم در خرید بک لینک

 نکاتی که برای خرید بک لینک باید به آن توجه شود تا بتواند توجه گوگل را جلب کند شامل موارد زیر است.

  • لینک فالو dofollow باشد و nofollow نباشد. به این منظور در قسمت کد HTML باید از خصوصیات فالو استفاده شود. زیرا نوفالو بودن باعث می‌شود ربات‌های جستجوگر گوگل رتبه و اعتبار کمی به بک لینک بدهند.
  • توجه به انکر تکست یکی از مهم‌ترین اصول در خرید بک لینک است. انکر تکست همان کلمه‌ای است که برای لینک‌دهی از آن استفاده می‌شود. برای لینک دادن باید از انکر تکست یا کلمه‌ی کلیدی استفاده شود که توسط کاربران بیشتر جستجو می‌شود. اما این نکته را هم باید در نظر داشت که در استفاده از کلمه‌ی کلیدی برای انکرتکست نباید زیاده روی شود، زیرا گوگل این موضوع را تشخیص می‌دهد و موجب امتیاز منفی برای سایت می‌شود.
  • سایتی که برای بک لینک استفاده می‌شود، باید معتبر و مورد تایید گوگل باشد و مهم‌تر از آن باید با محتوای سایت در ارتباط باشد. میزان ترافیک سایتی که لینک در آن قرار داده می‌شود نیز از عوامل مهم در کیفیت بک لینک است.

تفاوت‌های رپورتاژ و بک لینک

خرید بک لینک و رپورتاژ از روش‌های بالا بردن رتبه بندی در گوگل و بالا بردن بازدید از سایت است. بعد از آشنایی با اهداف این شیوه‌ها بهتر است به بررسی تفاوت‌ها بک لینک و رپورتاژ بپردازیم. به طور کلی رپورتاژ و بک لینک تفاوت‌های عمده در هزینه، زمان و محل قرار گیری در صفحات دارند که در ادامه آن‌ها را به تفصیل بیان می‌کنیم.

تفاوت هزینه‌ی رپورتاژ و بک لینک

در بین روش‌های مختلفی که برای بازاریابی دیجیتال وجود دارد، رپورتاژ یکی از بهترین روش‌ها به لحاظ قیمت و هزینه است. این روش با به‌صرفه ترین هزینه می‌تواند بازدید سایت را بالا ببرد و موجب رونق کسب و کار شود. انتشار رپورتاژ یک مرتبه است، در‌حالی‌که انتشار بک لینک به‌صورت دوره‌ای است. پس صاحبان کسب و کار می‌توانند با یک بار هزینه کردن و قرار دادن رپورتاژ از آن به عنوان یک تبلیغ دائمی استفاده کنند، اما برای بک لینک نیاز به پرداخت‌های دوره‌ای وجود دارد که طبیعتاً هزینه‌ی بیشتری دارد. البته هزینه و قیمت بک لینک به تعداد بک لینک‌های خریداری شده و مدت زمان استفاده از آن‌ها نیز بستگی دارد.

تفاوت زمان رپورتاژ و بک لینک

دوره‌ی زمانی قرار گرفتن بک لینک و رپورتاژ با هم تفاوت دارد. بک لینک به صورت موقت در سایت قرار می‌گیرد. حداکثر دوره‌ای که بک لینک برای تبلیغات در سایت قرار می‌گیرد، یک سال است. دانستن این نکته هم خالی از لطف نیست، مدت زمانی که برای بک لینک در نظر گرفته می‌شود بر هزینه‌ای که به صاحبان کسب و کار تحمیل می‌کند موثر است. این درحالی‌ست که هیچ محدودیت زمانی برای انتشار رپورتاژ وجود ندارد و هزینه‌ای که برای رپورتاژ انجام می‌شود مانند یک تبلیغ دائمی برای سایت عمل می‌کند و تا زمانی‌که روی سایت قرار دارد، می‌تواند موجب جذب مشتری شود.

کاربرد بک لینک و رپورتاژ

اگرچه هر دو روش رپورتاژ و بک لینک برای تبلیغ استفاده می‌شود اما صرف نظر از تفاوت زمانی، محل قرار گرفتن و کاربرد آن‌ها با هم تفاوت دارد. به طوری‌که رپورتاژ در یک صفحه نوشته می‌شود، اما بک لینک در صفحات زیادی از یک دامنه و در معرض دید کاربران زیادی قرار می‌گیرد.

نتیجه گیری

با توجه به توضیحات ارائه شده رپورتاژ و بک لینک هر دو روش‌های تبلیغ و سئو هستند. انتخاب یکی از این دو روش با توجه به تفاوت بک لینک و رپورتاژ و ویژگی‌های آن‌ها بستگی به بودجه و زمان شما دارد. اگر می‌‌خواهید طی یک بازه‌ی زمانی کوتاه به نتیجه برسید باید از بک لینک استفاده کنید، البته برای خرید بک لینک‌های متعدد باید بیشتر هزینه کنید. این در حالی‌ست که برای انتشار رپورتاژ نیازی به هزینه‌ی زیاد وجود ندارد و به صورت دائمی می‌تواند سایت را تبلیغ نماید.

 با توجه به اختصاصی بودن روش‌ها و وابسته بودن آن به زمان و بودجه، سئو تازه به شما کمک می‌کنند روش مناسب رتبه گیری از گوگل برای سایت خود را انتخاب کنید.

این مطالب نیز پیشنهاد می‌شود

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

قابل توجه کاربران و مشتریان عزیز

به علت حجم بالای سفارشات طی چندین هفته گذشته، برخی از سفارشات با تاخیر یکماهه به مشتریان تحویل داده شده است که از ایشان عذرخواهی کرده‌ایم. به همین دلیل خواهشمند است سفارش جدیدی ثبت نفرمایید؛ در صورت ثبت سئوتازه تضمینی به انجام به موقع سفارش شما نمی‌دهد. (حداقل 1 ماه و حداکثر 70 روز طول خواهد کشید)