آموزش روش های افزایش بازدید سایت از گوگل

یکی از مهمترین ملاک هایی که می تواند در موفقیت یک وبسایت نقش اساسی ایفا کند، بکارگیری روش هایی است که منجر به رسیدن به جایگاه های نخست جستجو و افزایش بازدید سایت از گوگل می شود. در این مقاله می خواهیم روش های افزایش بازدید سایت از طریق گوگل را برای شما آموزش دهیم.

یکی از مواردی که از طریق سرچ کنسول گوگل و سایر نرم افزارهای آنلاین می توانید مشاهده و آنالیز کنید، میزان بازدید از سایت و چگونگی ورود به سایت است. کاربران از طریق روش های متفاوتی مانند، کلیک روی لینک موجود در سایت های مختلف، با وارد کردن آدرس مستقیم سایت (URL سایت)، یا از طریق جستجوی سایت در گوگل وارد سایت می شوند. با این تفاسیر به کاربرانی که از طریق جستجو در گوگل وارد سایت شما می شوند، ورودی گوگل گفته می شود. یکی از روش های مطلوب برای افزایش بازدید سایت، رسیدن به صفحه اول گوگل و افزایش رتبه سایت (رسیدن به رتبه های اول تا چهارم در گوگل) از طریق به کارگیری و پیاده سازی روش های ارگانیک گوگل که منطبق با الگوریتم های گوگل است، می باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا با روش های افزایش بازدید سایت از گوگل آشنا شویم.

به این ترتیب سایت ها تلاش می کنند تا از طریق روش های ارگانیک بازدید از سایتشان را افزایش دهند تا در معرض دید کاربران بیشتری قرار گیرد. برای افزایش بازدید از سایت روش های مختلفی وجود دارد اما بازدید هایی که از طریق گوگل جذب می شوند، هدفمندتر هستند و ما را سریع تر به هدف های بلند مدت و کوتاه مدتمان می رساند. در این مقاله سایر روش های ارگانیک و منطق با الگوریتم های گوگل را آموزش می دهیم تا به صورت هدفمند کاربران را افزایش دهید.

ارزش افزایش بازدید سایت از طریق گوگل

چرا افزایش بازدید سایت از گوگل ارزشمند و ضروری است؟

آمار و تحقیقات متعددی وجود دارد که نشان می دهد افزایش ورودی و بازدید از طریق گوگل ارزشمندتر است که در ادامه به دلایل اهمیت این موضوع می پردازیم.

افزایش بازدید سایت

افزایش بازدید گوگل و افزایش خرید و افزایش درآمد سایت

سایت Data box تحقیقاتی انجام و سپس در گزارشات سایت hubspot هم تایید و منتشر شده که نشان می دهد احتمال خرید بازدید کنندگانی که از طریق سایت هایی که گوگل به آن ها معرفی کرده وارد شده اند، بیشتر است. طبق این تحقیقات حتی این آمار از سایت هایی که تبلیغاتی کلیکی گوگل را هم انجام داده اند، هم بالاتر است. یعنی کاربرانی که به صورت ارگانیک و به اصطلاح سایت سئو شده از گوگل رتبه گرفته اند و در نتایج جستجو به کاربران و بازدید کنندگان دیده می شوند، به مشتری تبدیل می شوند و همین موضوع باعث افزایش درآمد سایت شده است. برای افزایش بازدید سایت از طریق گوگل باید سایر عوامل تاثیر گذار را تحلیل و پیاده سازی کنیم. شناخت عوامل موثر بر افزایش ورودی می تواند باعث تغییر راه و روش های بهینه سازی عوامل دخیل می شود و سریع تر به نتیجه خواهیم رسید.

عواملی موثر در افزایش بازدید سایت از گوگل

چه عواملی بر افزایش بازدید سایت از گوگل تاثیر دارند؟

متغیرهای زیادی باعث می شوند که بازدید سایت از گوگل افزایش یا کاهش یابد. مهم ترین دلایل افزایش بازدید از سایت سه دلیل عمده زیر است:

رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل: سهم جذب بازدید کنندگان در رتبه های مختلف سایت بسیار متفاوت هستند. برای مثال گزینه اول در صفحه اول گوگل ۳۱ درصد کلیک ها را جذب می کند و سایت های با رتبه ۷ و ۸ ، ۳ درصد کلیک ها را به خود اختصاص می دهند. با توضیح این موضوع متوجه شدید که برای افزایش ورودی در وهله اول باید رتبه سایت را افزایش دهید و جزء رتبه های ۱ تا ۵ قرار بگیرید.

تعداد جستجوی کلمات کلیدی: کاربران برای وارد سایت شدن و پیدا کردن موضوع مورد نظرشان کلمات مختلف یا عباراتی را جستجو می کنند. در صورتی که شما در نتایج جستجوی کلمات کلیدی در صفحه اول قرار بگیرید ولی این کلمات توسط کاربران جستجو نشده باشد، وجود شما در صفحه اول گوگل و حتی کسب رتبه های برتر گوگل تاثیر زیادی در افزایش ورودی سایت نخواهد داشت. کسب رتبه بالا با کلمات کلیدی که جستجوی زیادی دارند، تاثیر مستقیمی روی افزایش بازدید سایت از گوگل دارد. پس قدم دوم و روش کلیدی در افزایش بازدید سایت از گوگل تحقیق کلمه کلیدی و استفاده از کلمات کلیدی پر بازدید است.

چطور بازدید سایت خود را افزایش دهیم؟

نرخ کلیک روی کلمه کلیدی (CTR): فقط افزایش جذابیت سایت باعث افزایش نرخ کلیک سایت نمی شود. برای مثال برخی از سایت ها به دلیل داشتن ماهیت اصلی سایت نرخ کلیک پایینی دارند. مثلا سایت هایی که مربوط به وضعیت آب و هوا است، بازدید زیادی ندارد، چون کاربران در همان جستجوی اول به جواب مستقیم سوالاتش می رسد. پس از توضیح عوامل موثر در افزایش رتبه سایت و افزایش بازدید از سایت مطلع شدیم و می رویم سر اصل مطلب.

آموزش قدم به قدم افزایش بازدید گوگل

برای افزایش بازدید گوگل سه هدف اصلی و مهم وجود دارد که باید آن را در هر مرحله از افزایش بازدید گوگل رعایت و دنبال کنیم. اهداف اساسی و مهم:

  • انتخاب بهترین کلمات کلیدی
  • افزایش رتبه سایت در نتایج گوگل
  • افزایش نرخ کلیک سایت
  • قدم به قدم با افزایش بازدید گوگل

برای رسیدن به این اهداف مراحل زیر را لازم است که رعایت و اجرا کنید.

تحقیق کلمه کلیدی و به دست آوردن کلمات کلیدی اصلی: کلمات کلیدی اصلی که اصطلاحا به آن ها Seed keyword گفته می شود، مهم ترین و نزدیک ترین کلمات مرتبط با محصولات و کسب و کارتان هستند. در واقع شما از طریق این کلمات باید بازدید از طریق گوگل را افزایش دهید. Seed keyword به معنی کلمات بذر هستند که با کاشتن آن ها می توانید کلمات کلیدی بهتر و بیشتری داشته باشید. به دست آوردن کلمات کلیدی بیشتر اساسی ترین روش برای رسیدن به هدف که همان افزایش بازدید سایت از گوگل است، می شود. برای به دست آوردن seed keywords ها از سایت MOZ استفاده کنید.

استخراج کلمات کلیدی مرتبط: ابزارهای مختلفی برای تحقیق کلمه کلیدی (keyword research) از قبیل backlinko وجود دارد که می توانید ابتدا کلمه کلیدی بذر (seed keyword) را وارد کنید تا لیستی کامل از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار و محصولات و خدماتتان را به شما ارائه می دهد. به دست آوردن لیست این کلمات کمک می کند تا محتوای بهینه سایت خود را بر اساس جستجوی کاربران و متناسب با نیاز آن ها تولید کنید. این لیست کلمات کمک می کند که بیهوده تولید محتوا نکنید. اهمیت تولید محتوای بهینه و محتوایی که مرتبط با نیاز و جستجوی کاربران باشد، تاثیر مستقیمی روی افزایش بازدید از سایت دارد. برای تولید محتوای بهینه می توانید از کارشناسان تولید محتوا تیم سئو تازه کمک بگیرید.

آنالیز کلمات کلیدی رقبا: یکی دیگر از فواید تحقیق کلمات کلیدی و پیدا کردن کلمات مناسب این است که می توانید لیستی از کلمات کلیدی که سایت های رقبا از آن کلمات استفاده می کنند، را پیدا کنید. با این کار می توانید بفهمید که رقبای شما با کدام کلمه کلیدی بازدید سایتشان را افزایش داده اند. با دانستن این موضوع می توانید کلمات کلیدی خودتان و رقبا را آنالیز و سپس از کلمات کلیدی هدفمند در تولید محتوای بهینه استفاده کنید. در این مورد نیز سئو تازه برای تحقیق و استخراج کلمات کلیدی کنار شماست.

مقایسه میزان جستجوی کلمات کلیدی مختلف: حدس و گمان هایی که صرفا بر اساس تجربه در مورد میزان جستجوی کلمات کلیدی متوجه شده اید را دور بریزید. با تحقیق کلمه کلیدی با استفاده از ابزار آنلاین می توانید جستجوی کلمات کلیدی مختلف را پیدا و مقایسه کنید و از هر کلمه در قسمت های مختلف سایت استفاده کنید. برای به دست آوردن تعداد زیادی از کلمات کلیدی باعث افزایش ورودی سایت از گوگل می شود.

شدت رقابت و میزان چگالی کلمات کلیدی را بررسی کنید: هر کلمه کلیدی دارای میزان جستجوهای متفاوتی است. اطلاع از این موضوع باعث می شود از کلماتی که شدت رقابت آن ها بالا است، در سایتتان استفاده کنید. بعضی از کلمات شدت رقابت بالایی دارند که وقت گذاشتن روی این کلمات و رقابت بر سر آن ها با سایت های قدرتمند که قدمت بالایی دارند، کار بیهوده و بی نتیجه ای است. در چنین مواردی ابتدا باید میزا سختی رقابت کلمات کلیدی ر بررسی و سپس کلمات مرتبط و مناسب را انتخاب کنید. پس از مدت زمان مشخصی می توانید بک لینک های بیشتر جذب کنید و اعتبار دامنه سایت را افزایش دهید.

ارزش آفرینی با استفاده از کلمات کلیدی هدفمند: هدف از تولید محتوا نباید صرفا افزایش ورودی سایت از گوگل باشد. برای تولید محتوا باید به گونه ای عمل کنید که بازدید کنندگان از طریق ورود به سایت شما به اهدافشان برسند. منظور این است بازدید کنندگانی را هدف قرار دهید که مخاطبان اصلی سایت هستند و قرار است از شما خرید کنند. برای مثال اگر سایت شما در زمینه فروش و دانلود کتاب صوتی است، استفاده از کلمات کلیدی که رقابت بر سر آن ها زیاد است، استفاده نکنید. برای مثال بهتر است برای چنین سایت هایی از عبارت کلیدی “دانلود کتاب صوتی” استفاده کنید.

اولویت بندی در استفاده از کلمات کلیدی: برای تولید محتوا با استفاده از کلمات کلیدی باید اولویت بندی صحیح در انتخاب کلمات و عبارات کلیدی را رعایت کنید. ابتدا بر اساس میزان جستجوی کلمات، سپس سختی کلمات و در نهایت میزان ارزش آفرینی را بررسی کنید. استفاده و اطلاع از این موضوع ارتباط مستقیمی با میزان شفافیت و کاربرد کلمات کلیدی با هدف جستجوی کاربر دارد. با به دست آوردن لیستی از کلمات کلیدی نباید در تولید محتوا سر درگم شوید و صرفا لازم است کلمات کلیدی را مرتبط با نیاز کاربران و کمکی که به آن ها می کنید، انتخاب و سپس تولید محتوا کنید. در این رابطه تیم تولید محتوای سئو تازه همراه شماست.

گروه بندی لیست کلمات کلیدی با هدف جستجوی مرتبط: لیستی از سایت ها در گوگل پیدا می شوند که می توانند به کاربران کمک کنند. هر کاربر هنگام جستجو اهداف مشخصی دارد و گوگل بر اساس نوع جستجوی کاربر تصمیم می گیرد که کدام سایت را که به هدف جستجوی او نزدیک است، را به او نشان دهد. راه کار آسان برای استفاده به دست آوردن کاربران هدف لیست کردن نزدیک ترین کلمات با یکدیگر و سپس استفاده از آن ها به صورت گروه بندی شده در یک محتوای تخصصی و مجزا است. به گروه بندی کلمات کلیدی با هدف جستجوی مشترک اصطلاحا Keyword Mapping گفته می شود.

بهبود ترافیک سایت

اقدامات لازم برای افزایش رتبه و افزایش بازدید از سایت

در این قسمت برخی از اقدامات حیاتی برای بهبود رتبه سایت در که در نهایت باعث افزایش بازدید سایت از گوگل می شود را شرح می دهیم.

محتوایی بهتر از محتوای رقبا تولید کنید: در دنیای دیجیتال ماکتینگ قرار است که در یک رقابت سخت با سایر رقبای کاری تان شرکت کنید. بر همین اساس محتوایی تولید کنید که ده برابر بهتر از محتوای رقبا باشد. برای داشتن رتبه سایت لازم است که در قدم اول محتوای رقبا را بررسی کنید و محتوایی تولید کنید که چندین برابر بهتر باشد. برای این کار کلیه خدمات تولید محتوا را به تیم سئو تازه بسپارید.

در تولید محتوا به سوالات کاربر پاسخ دهید: الگوریتم های موتور جستجوی گوگل هوشمندتر و قوی تر می شوند و بهترین و نزدیک ترین جواب را که به هدف جستجوی کاربر نزدیک است را به او نشان می دهد. با این وجود با تولید محتوای بیهوده و غیر مفید نمی توانید رتبه خوبی از گوگل بگیرید. گوگل همه محتواها را می شناسد و زمانی که کاربر جستجو می کند سایت شما را قرار است به عنوان جواب سوال کاربر به او نشان دهد. زمانی که کاربر روی لینک سایت شما کلیک می کند و وارد سایت می شود محتوای شما باید به قدری خوب و راضی کننده باشد که کاربر در سایت بماند و به سایت دیگری نرود. با این تفاسیر محتوایی خوب است که جواب سوالات کاربر را بدهد.

افزایش رضایت کاربر و افزایش امتیاز در گوگل: رضایت کاربر ارتباط مستقیمی با افزایش رتبه سایتتان در گوگل دارد. زمانی که کاربر از تولید محتوا در سایت رضایت نداشته باشد، هیچ شانسی برای افزایش رتبه نخواهید داشت. کاربران برای افزایش رضایت باید با سایتی روبرو شوند که فرمت خوبی داشته باشد، سرعت لود شدن سایت بالا باشد، برای موبایل و سایر دستگاه های دیگر بهینه شده باشد (موبایل فرندلی باشد) و به طور کلی از همه نظر بتواند کاربران را راضی نگه دارد. فقط در این صورت است که گوگل هم سایت شما را سایت خوب و مفید تلقی می کند و رتبه سایت را افزایش می دهد.

محتوای ویدئویی تولید کنید: طی تحقیقات انجام شده آمار نشان می دهد، سایت هایی که محتوای ویدئویی دارند احتمال حضور آن ها در رتبه های برتر گوگل ۵۳ برابر افزایش می یابد. تولید محتوای با کیفیت و مفید اعتماد کاربران و گوگل را چندین برابر افزایش می دهد. بسیاری از کاربران ترجیح می دهند به جای خواندن یک متن طولانی، فیلم ببینند. با این کار مدت زمان کاندن کاربر در سایت افزایش می یابد و گوگل این کار را یک عامل افزایش رتبه می داند.

لینک سازی داخلی را فراموش نکنید: با لینک سازی داخلی نه تنها کاربران بیشتری از صفحات قبلی و محتوای قبلی شما بازدید می کنند، بلکه به گوگل هم کمک می کند تا ارتباط بین مطالب مختلف در سایت را تشخیص و بازدید از صفحات سایت را افزایش دهد.

لینک سازی خارجی را دست کم نگیرید: همان طور که در مقاله اصول لینک سازی خارجی گفته شد، اگر لینک سازی خارجی یا به اصطلاح link building به درستی انجام شود، تاثیر مستقیمی روی افزایش رتبه سایتتان دارد. همه رقبای کاریتان از اهمیت لینک سازی خارجی اطلاع دارند و همگی لینک بیلدینگ را انجام می دهند. به همین دلیل شما هم باید لینک سازی خارجی را در مدت زمان طولانی ادامه دهید تا اعتبار سایتتان افزایش یابد. دیدن سایت در صفحه اول گوگل و به اصطلاح (Impression) اولین امتیاز مثبت برای سایت است. اما در صورتی که سایتتان در صفحه اول گوگل دیده شود اما روی سایت شما کلیک نکند و در به عبارتی CTR (نرخ کلیک سایت) هم پایین باشد، یعنی بازدید زیادی ندارید و رتبه سایت هم کاهش می یابد.

روش های افزایش نرخ کلیک

برای افزایش نرخ کلیک می توانید روش های زیر را پیاده کنید:

تیترهای جذاب بنویسید: نوشتن تیترهای جذاب باعث می شود که کنجاوی کاربران بر انگیخته و ترغیب شود که کل متن را بخواند. کاربران با دیدن محتوای جذاب متقاعد می شوند که روی لینک سایت کلیک کنند و با این کار بازدید از سایت هم افزایش می یابد.

از کاراکترها جذاب استفاده کنید: در حد متعادل می توانید از کاراکترهای جذاب مثل ()، +، []، و اعداد استفاده کنید. این گونه تیترها نرخ کلیک بالاتری دارند. این گونه تیترها کمک می کند تا کاربر بفهمد قرار است چه محتوایی را ببینند.

از کلمات کلیدی در آدرس صفحه استفاده کنید: بسیاری از کاربران زمانی که کلمه کلیدی مورد نظرشان را در نتایج جستجو ببینند، بیشتر ترغیب می شوند که روی لینک سایت کلیک کنند. بهتر است که از کلمات کلیدی در آدرس سایت و صفحات مختلف آن استفاده کنید. با این کار هم بازدید از سایت و هم رضایت کاربر افزایش می یابد.

تاثیر متا تگ توضیحات را دست کم نگیرید: یکی از بهترین ابزار برای افزایش رضایت کاربر، افزایش بازدید از سایت استفاده از ابزاری به نام Meta Description است. اگر متا تگ توضیحات را به گونه ای جذاب و مفید بنویسید کاربران بیشتری ترغیب می شوند روی لینک سایتتان کلیک کنند. البته گوگل در رابطه با متا تگ توضیحات و رتبه دادن به سایت آمار دقیقی اعلام نکرده اما تجربه نشان می دهد سایت هایی که متا تگ خوبی دارند احتمال بازدید از سایت بیشتری دارند.

به صفحات مختلف سایت کد Schema (ستاره امتیازات) اضافه کنید: در برنامه نویسی و طراحی سایت اقداماتی انجام دهید که کاربران بتوانند به صفحات مختلف سایتتان امتیاز بدهند. امتیازاتی که کاربران می دهند را از طریق org به گوگل اعلام کنید. گوگل میانگین امتیازات شما را بررسی و شما را در نتایج جستجو به صورت ستاره طلایی نمایش می دهد. کاربران هم با دیدن این ستاره ها به سایت شما اعتماد می کنند و وارد سایت می شوند.

برای محصولات از کد schema برای قیمت گذاری استفاده کنید: این کار به سایت های فروشگاهی پیشنهاد می شود.از کدهای نشانه گذاری برای قیمت محصولات سایت استفاده کنید، با این کار کاربران می توانند قیمت محصولات را در نتایج جستجو ببینند و ترغیب شوند که روی لینک سایت کلیک کنند.

پاسخ به سوالات از طریق استفاده از کدهای FAQ: برخی از سایت هایی که در گوگل می بینید زیر لینک ها و توضیحات آن ها، چند پرسش و پاسخ هم نمایش داده می شود. نمایش این پرسش و پاسخ ها باعث متمایز شدن سایت شما از سایر رقبا می شود و توجه کاربران را برای کلیک کردن جلب می کند.

برند سازی کنید: معمولا اکثر افراد به برندهایی اعتماد می کنند و وارد سایتشان می شوند که نام آن ها را از قبل شنیده اند یا در یبلبوردها و تبلیغات اینترنتی و … آن را دیده اند. در چنین مواردی احتمال کلیک روی برندها شناخته شده بسیار افزایش می یابد. با برند سازی افراد بیشتری کسب و کار شما را می شناسند و احتمال کلیک افزایش می یابد.
سایت خود را در گوگل مپ یا Google Business ثبت کنید: در جستجوهای محلی که انجام می شود، تعدادی از کسب و کارها هم علاوه بر ۱۰ لینک آبی در نتایج جستجو دیده می شود. برای این کار به گوگل مپ مراجعه کنید و سایتتان را به گوگل مپ معرفی و ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید