افزایش دامین اتوریتی یک سایت جزو مهمترین مراحل برای یک سئوکار یا وبمستر است. در این مطلب از سئوتازه قصد داریم پرسش و پاسخهایی که درباره دامین اتوریتی شده است را برای شما بیاوریم.
سوال اول: چه کارهایی باعث افزایش دامین اتوریتی میشوند؟
پاسخ آدام کنل، بنیانگذاری سیستم وبلاگ نویسی Blogging wizard
Domain Authority (دامین اتوریتی) یا به اختصار DA یک معیار رتبه بندی است که توسط Moz ایجاد شده است. بسیاری از وبمستران وسواس زیادی به دامین اتوریتی دارند و میخواهند آن را افزایش دهند. وسواس بیش از حد میتواند برای آنها مشکل ایجاد کند.
دامین اتوریتی معیاری است که توسط شرکت ماز ایجاد شده است و به گفته خود گوگل، این معیار تاثیری بر رتبه بندی سایتها ندارد. اما برخی از سایتهایی که دامین اتوریتی بالایی دارند، رتبههای بالایی نیز در برخی کلمات کلیدی دارند. این مسئله به این خاطر است که صاحبان آن سایتها از روشهای سئو کلاه سفید برای ایجاد بک لینکهای با کیفیت استفاده کردهاند؛ افزایش دامین اتوریتی نیز رابطه مستقیمی با دریافت بک لینک از سایتهای با کیفیت دارد.
برخی از وبسایتها نیز هستند که با وجود دامین اتوریتی بالا، ترافیک بسیار پایینی دارند. این مسئله به این دلیل است که آنها از سایتهای زیادی به صورت مستقیم بک لینک دریافت کردهاند. منظور از سایتهای زیاد، دریافت بک لینک از سایتهای منحصر به فرد است نه تعداد 100 بک لینک تنها از یک سایت.
بنابراین پیشنهاد من این است که زمان و پول خود را به جای افزایش دامین اتوریتی سایت خود، بر روی بهبود سئوی آن متمرکز کنید. مگر اینکه با افزایش اعتبار دامنه قصد داشته باشد به فروش بک لینک بپردازید که با اینکار مورد جریمه گوگل قرار خواهید گرفت.
اگر میخواهید بازدید زیادی برای سایت خود دست و پا کنید به موارد زیر توجه کنید:
- بر روی برندینگ سایت خود کار کنید و آن را رشد دهید.
- محتوای کاربر محور منتشر کنید نه صرفا برای اینکه وبسایت شما خالی نباشد.
- محتواهای منتشر شده را هر از چندگاهی بروزرسانی کنید.
- یک کارشناس سئو زبده استخدام کنید.
پیشنهادی: “شرح وظایف یک کارشناس سئو“
سوال دوم: آیا اعتبار دامنه برای سئو مهم است؟
پاسخ آناستازیا خلیستوا، مدیر سابق بازاریابی محتوا در Ahrefs
خیر، البته نه به صورت مستقیم. گوگل به طور مداوم وجود چیزی به نام اعبار دامنه را رد کرده است. همچنین توضیح دادهاند که به جای اینکه به طور کلی به دامنهها نگاه کنند، به صفحات وبسایتها نگاه میکنند. این به آن معنی است که ممکن است یک سایت تازه تاسیس با دامین اتوریتی 1 از یک سایت پر بازدید با دامین اتوریتی 50، در برخی از کلمات کلیدی پیشی بگیرد.
شما ممکن است فروشگاههای اینترنتی بسیاری را مشاهده کنید که دامین اتوریتی آنها بسیار بالا است و از محبوبیت بسیاری نیز برخوردار است، اما جدا از این محبوبیت زیاد، بخش وبلاگ آن بازدید زیادی ندارد و برخی از سایتها که برند آنها زیاد شناخته شده نیست در بخش وبلاگی از آن فروشگاههای آنلاین بالاتر هستند.
البته سئو به صورت اصولی بسیار مهم است ولی افزایش دامین اتوریتی نیز از بسیاری جهات اهمیت زیادی دارد. اگر میخواهید دامین اتوریتی وبسایت خود را افزایش دهید از وبسایتهایی بک لینک بگیرید که اعتبار بالایی دارند. همچنین اگر به لینک سازی داخلی وبسایت خود نیز توجه کنید باعث بهبود اعتبار دامنه وبسایت خود خواهید شد.
پس میتوانیم نتیجه بگیریم که:
- دامین اتوریتی بالا به هیچ وجه رتبه بالا را برای سایت شما تضمین نمیکند.
- اعتبار دامنه ارزشی برای گوگل ندارد.
- افزایش اعتبار دامنه فقط برای اهداف لینک سازی و فروش لینک اهمیت دارد نه چیز دیگر.
سخن نهایی
اگر شما دارای سایتی هستید و میخواهید دامین اتوریتی وبسایت خود را افزایش دهید کارشناسان با تجربه ما میتوانند به شما کمک کنند. فقط کافی است وارد صفحه “مشاوره سئو” شوید و فرم را پر کنید.