ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید و از تخفیفات ویژه ما با خبر شوید

بازاریابی و تولید محتوا در اینستاگرام

بازاریابی و تولید محتوا برای اینستاگرام

امروزه تولید محتوا در اینستاگرام یکی از مهمترین دغدغه‌های صاحبان کسب و کار اینترنتی محسوب میشود. از مسائل مهم در تولید محتوای اینستاگرام نحوه انتقال مفهوم و پیام آن محتوا به مخاطب است. در حقیقت شما باید در محتوایتان پیامی که می‌خواهید به مخاطبانتان منتقل کنید واضح باشد تا دچار سردرگمی نشوند. تا زمانی که مفهوم محتوای شما نامشخص باشد، تولید محتوای شما کامل نشده است. به این موضوع توجه داشته باشید که تولید محتوای سایت با اینستاگرام 180 درجه فرق دارد. شما در اینستاگرام باید به صورت خیلی مختصر باید مفهوم محتوایتان را به مخاطب برسانید ولی در سایت اینطور نیست. در این مقاله قصد دارم تا شما را با تولید محتوا در اینستاگرام بیشتر آشنا کنم و روش‌هایی را برای شما بیان کنم که در بازاریابی اینستاگرام کمک شایانی به شما خواهد کرد.

شیوه تولید محتوا در اینستاگرام

مهمترین اصل در تمامی شبکه‌های اجتماعی مخاطب است. شما باید محتوایی تولید کنید که کاربران شبکه‌های اجتماعی را به سمت خود بکشد. شما در تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی باید راه‌های انتقال پیام را بیابید. در بیشتر شبکه‌های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام این امر صادق است که کاربران آنها بیشتر به دنبال سرگرمی هستند، از این حیث تعداد زیادی از صاحبان کسب و کارهای اینستاگرامی نمیدانند که چه نوع محتوایی برای جذب کاربر و نگهداری مخاطبان خود تولید بکنند.

کیفیت محتوا در اینستاگرام

همیشه کیفیت در همه چیز حرف اول را میزند. برای مثال شما برای خرید لوازم خانه همیشه کالاهایی را انتخاب خواهید کرد که از کیفیت لازم برای استفاده چندین ساله برخوردار باشند؛ تولید کنندگان این لوازم این مورد را میدانند و همیشه در تلاش هستند که بهترین و باکیفیت‌ترین لوازم را برای جذب مشتری تولید کنند. تولید محتوا نیز اینگونه است؛ در کل کیفیت حرف اول را در بازاریابی محتوا چه در وبسایت و چه در شبکه‌های اجتماعی میزند. اگر شما می‌خواهید تصویر یا کلیپی را در اینستاگرام منتشر کنید این فایل‌ها در عین کم حجم بودن، باید دارای کیفیت بالایی باشند.

محتوای تولید شده برای اینستاگرام باید جنبه بصری داشته باشد

همانطور که میدانید شبکه اجتماعی اینستاگرام یک شبکه تصویر محور است؛ یعنی شما برای جذب مخاطب باید از تصاویر و فیلم استفاده کنید. به همین دلیل بازاریابی تصویر محور در اینستاگرام اهمیت ویژه‌ای دارد. شما هرچقدر به جنبه بصری بیشتر توجه کنید در بازاریابی محتوایی برای اینستاگرام موفق‌تر هستید. برای مثال تصاویری که به درآمد بیشتر و یا ماشین‌های لوکس و گرانقیمت اشاره می‌کنند به دلیل اینکه جنبه بصری قدرتمندی دارند مخاطبان زیادی را به سمت شما روانه خواهد کرد.

شخصیت مخاطبان خود را بشناسید

جذب تمامی کاربران برای کسب و کار شما مفید نخواهد بود پس شما باید محتواهایی تولید کنید که مخاطبانی که به موضوع کسب و کار شما علاقمند هستند را جذب کنید. شما در مرحله اول و قبل از اقدام به تولید محتوا برای اینستاگرام باید مخاطبان خود را بشناسید و به میانگین سنی، شغل، جنسیت و … توجه کنید. اگر شما نتوانید مخاطب مناسب کسب و کار خود را پیدا کنید می تواند به یک کاربر ناراضی و متضرر تبدیل شود.
برای مثال شما یک صفحه اینستاگرامی با موضوع معرفی و آنباکسینگ انواع گوشی‌ها دارید، به احتمال زیاد شما مخاطبین شما نوجوانان و جوانان خواهند بود.

روش های تولید محتوا برای اینستاگرام

چند روش کاربردی برای تولید محتوا در اینستاگرام

از عکس نوشته استفاده کنید

یک تصویر خوب انتخاب کنید و با استفاده از آن یک جمله انگیزشی و تاثیرگذار پست کنید. این نوع محتوا برای زمان‌هایی که پست تخصصی تولید نکردید بسیار کاربرد خواهد داشت.

از مراحل کار و پشت صحنه ضبط کلیپتان گزارش تهیه کنید

اگر شما درحال تهیه یک کلیپ هستید می‌توانید با تهیه و پست کردن پست صحنه آن کلیپ حس صمیمیت را به مخاطبان خود انتقال دهید؛ با اینکار مخاطبان شما اعتماد بیشتری به کسب و کار شما خواهند کرد. همچنین اگر شما محصولی را به فروش می‌رسانید می‌توانید در هنگام بسته‌بندی کردن و ارسال آنها به مشتریان فیلم تهیه کنید و آن را در استوری و یا پست‌های خود قرار دهید. پیشنهاد من این است که این نوع کلیپ‌ها را در استوری قرار دهید.

نظرسنجی

گاهی اوقات یک نظرسنجی با سوالات مختلف قرار دهید تا مخاطبان شما نظر خود را بیان کنند؛ و یا حتی میتوانید سوالاتی بپرسید و جایزه‌ای برای آن قرار دهید، با اینکار مخاطبان شما ترغیب می‌شوند که به سوال شما پاسخ دهند.

استفاده بهینه از هشتگ‌ها

همیشه در پست‌های خود از هشتگ‌ها استفاده کنید زیرا هشتگ‌ها باعث می‌شوند که شما به افراد بیشتری معرفی شوید(البته هشنگ‌های مرتبط با موضوع صفحه شما).

بهترین زمان برای انتشار پست

شما برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از بازاریابی محتوا برای اینستاگرام بگیرید باید پست‌های خودتان را در زمان‌هایی که کاربران و مخاطبان شما در زمان استراحت و خالی خود به سر میبرند منتشر کنید. برای مثال بین ساعت 7 تا 9 صبح و یا 6 تا 8 شب بهترین زمان برای انتشار پست است. در این ساعات پست‌های شما بازدی بیشتری دریافت خواهند کرد.

و در آخر…

به این موضوع نیز توجه کنید که مخاطبان شما افراد باهوشی هستند، آنها متوجه تغییرات بییش اندازه تصاویر شما خواهند شد پس تا جای ممکن از افکت استفاده نکنید. شما باید به مخاطبان خود اطمینان دهید که واقعیت همین است و تغییری در آن ایجاد نکرده اید.

این مطالب نیز پیشنهاد می‌شود

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

قابل توجه کاربران و مشتریان عزیز

به علت حجم بالای سفارشات طی چندین هفته گذشته، برخی از سفارشات با تاخیر یکماهه به مشتریان تحویل داده شده است که از ایشان عذرخواهی کرده‌ایم. به همین دلیل خواهشمند است سفارش جدیدی ثبت نفرمایید؛ در صورت ثبت سئوتازه تضمینی به انجام به موقع سفارش شما نمی‌دهد. (حداقل 1 ماه و حداکثر 70 روز طول خواهد کشید)