رایج ترین اشتباهات در شبکه های اجتماعی که هیچ وقت نباید مرتکب شوید!

حال شما در شبکه های اجتماعی چطور است؟ برای پاسخ دادن به این سوال می توانید تعداد پست های ارسال شده در شبکه های اجتماعی خود را بشمارید و همچنین لایک ها و اشتراک های پست های خود را مشاهده و محاسبه کنید. شبکه های اجتماعی یک دوست خوب برای سئو هستند که در صورتی که به بهترین نحو از آنها استفاده کنید به یک دوست جدا نشدنی تبدیل خواهند شد. در ادامه این مقاله 8 تا از رایج ترین اشتباهات در شبکه های اجتماعی را برای شما بیان کردیم که با اصلاح آنها می توانید برای تقویت حضور در شبکه های اجتماعی و بهبود عملکرد خود در طولانی مدت انجام دهید.

1. مدیریت چندین شبکه اجتماعی به صورت همزمان

توییتر، لینکدین و فیسبوک برای سئو یک امر ضروری است. همچنین شما نمی توانید به راحتی قید اینستاگرام را بزنید زیرا یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است. تعداد بسیار زیادی شبکه و سایت های اجتماعی وجود دارد که فعالیت در آنها سئو و ترافیک وبسایت و وبلاگ شما را بهبود خواهند بخشید. هرکدام از این شبکه های اجتماعی امکاناتی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند که دیگری آن امکان را فراهم نمی کند. شما برای نتیجه بهتر باید شبکه هایی را انتخاب کنید که بیشترین نیاز را به آنها دارید.

2. نادیده گرفتن بازخورد منفی

چشم بستن به بازخورد منفی کاربران و نامگذاری این بازخورد ها با عنوان عامل تخریب کننده رقبا، حضور برند و شرکت شما را در آن شبکه اجتماعی کم رنگ خواهد کرد. برند های بزرگ فکر می کنند که با ارسال دیدگاه های مثبت در بین این دیدگاه های منفی، می توانند به راحتی این دیدگاه های منفی را خنثی کنند. این روش خیلی هم روش صحیحی نیست. شما باید با بهبود عملکرد و خدمات، به دیدگاه های منفی پاسخ دهید.

3. استفاده از مطالب مشابه

آیا محتوای مشابهی را در همه شبکه های اجتماعی خود ارسال می کنید؟ اگر جواب بله است اینکار را متوقف کنید زیرا در مورد برند و رویکرد شما تصور غلطی ایجاد می کند. شما باید محتوای خلاقانه ای برای شبکه های مختلف تولید کنید.

4. افزودن URL در کادر توضیحات

این کار را هرگز انجام ندهید زیرا هیچ تاثیری بر سئو سایت شما نخواهد داشت. هدف شما متقاعد کردن بینندگان برای کلیک بر روی سایت شما است و تنها در صورت نوشتن توضیحات جالب امکان پذیر است.

5. استفاده از هشتگ های بی ربط

هشتگ چیست؟ اگر هشتگ را یکی از ابزار های شبکه های اجتماعی می دانید، سخت در اشتباهید. و همچنین از آن به روش اشتباه استفاده می کنید. هشتگ های بی ربط در محتواهای شما، به مرور زمان محبوبیت برند و تجارت شما را کاهش خواهد داد.

6. ارسال محتوا بدون عکس

آیا نمیدانید که اهمیت تصاویر بیش از کلمات است؟ یک پست ساده اگر با یک عکس مرتبط همراه باشد می تواند جالب تر به نظر برسد. جالب این جا است که پیدا کردن تصویر مرتبط با متنی که نوشته اید بیشتر از دو دقیقه طول نخواهد کشید.

7. به روزرسانی نامنظم

اگر از تقویم منظمی در شبکه های اجتماعی برای ارسال پست استفاده نمی کنید، جایگاه خود را به مرور زمان از دست خواهید داد. برای فعالیت در شبکه های اجتماعی باید تقویمی وجود داشته باشد و ارسال ها طبق تقویم در زمان منظم انجام شود.

8. ارسال مطالب بیش از حد

وقتی چیزهای زیادی برای گفتن به مخاطبان خود دارید، باید اطلاعات را برای سهولت مخاطبان مورد نظر طبقه بندی و همچنین در اولویت قرار دهید.

نتیجه

شبکه های اجتماعی برای تأمین نیازهای گوناگون کاربران درحال گسترش هستند. امروزه بستر لازم برای رفع هرگونه نیاز وجود دارد اما بازاریابان مرتکب اشتباهاتی می شوند مانند اینکه با همه شبکه های اجتماعی به یک اندازه رفتار می کنند و همچنین سعی می کنند هر بستر رسانه ای را بهینه سازی کنند. به یاد داشته باشید که مدیریت همه شبکه های اجتماعی حتی با یک تیم بزرگ بازاریابی به سادگی امکان پذیر نیست.

منبع: سئو تازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *