ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید و از تخفیفات ویژه ما با خبر شوید

سئو چیست و راه های یادگیری این علم پولساز کدام است؟ + فیلم آموزشی

سئو چیست؟

سئو چیست؟ سئو (SEO) به معنی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو مانند گوگل که قصد آن بهبود کارکرد وب‌سایت شما بر اساس استاندارهای گوگل و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق و در نهایت افزایش درآمد سایت است. عوامل زیادی در سئو وب‌سایت شما تأثیرگذار هستند، از کلمات بکار رفته در محتوای سایت شما تا بک لینک‌های ایجاد شده در سایت‌های دیگر. در یک جمله سئو یعنی استفاده از تکنیک‌های معرفی شده برای افزایش بازدید و بهبود رتبه سایت شما نزد گوگل.

مهم‌ترین سؤالی که افراد تازه‌کار از خود می‌پرسند این است که سئو دقیقا به چه معنی است. سئو مجموعه کارهایی است که در هنگام طراحی سایت، ایجاد استراتژی محتوایی و همچنین در زمان تولید محتوا انجام می‌دهیم تا جایگاه بهتری در نتایج گوگل کسب و بازدیدکننده بیشتری را به سایت جذب کنیم که این کار باعث افزایش درآمد سایت شما خواهد شد.

تعریف سئو در همین‌جا تمام نمی‌شود؛ عبارت SEO مخفف سه کلمه Search Engine Optimization است که به معنی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو است.

تعریف سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نمی‌شود بلکه مناسب‌سازی سایت برای کاربران نیز از عوامل اصلی رتبه‌بندی سایت شما است. به طوری که در چند سال اخیر خط‌مشی‌های گوگل با انتظارات بازدیدکنندگان از سایت‌ها همسو و برابر شده است.

تاثیر رفتار کاربران بر سئو چیست؟

الگوریتم‌های جدید گوگل به‌ویژه الگوریتم RankBrain در تلاش هستند تا رفتار کاربران هنگام جستجو را آنالیز کرده و متناسب با همان رتبه‌بندی نتایج جستجو را برای کاربران بهینه کنند. هر زمان کاربر عبارتی را در گوگل سرچ و یک یا چند نتیجه موجود در پیشنهادهای گوگل را انتخاب می‌کند. گوگل به این انتخاب و علاقه کاربران توجه زیادی خواهد کرد. به‌عنوان مثال اگر یک سایت در جایگاه پایینی در نتایج گوگل باشد ولی کاربران زیادی بر روی آن کلیک کنند گوگل جایگاه این سایت را بهبود خواهد بخشید.

علاوه بر این مدت حضور کاربران در یک وب‌سایت تا جستجوی دوباره در نزد گوگل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از زمانی که کاربر وارد وب‌سایت شما می‌شود تا زمانی که مجدد همان عبارت یا عبارتی شبیه به آن را در گوگل سرچ می‌کند Dwell Time نامیده می‌شود.

اهمیت سئو در چیست؟

بیشتر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل پیدا می‌کنند. از این جهت سئو مناسب وب‌سایت شما برای رسیدن به بازدید بیشتر و کسب درآمد اینترنتی است. علاوه بر این موتورهای جستجو همان چیزی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که دنبال آن می‌گردند، به همین علت بر خلاف تبلیغات اینترنتی کاربران و مشتریان احتمالی اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت و این امر نشان می‌دهد که ارزش سئو چقدر است و چرا باید توجه زیادی به آن کرد.

اهمیت سئو برای گوگل

کلمات سرچ شده توسط کاربران در موتورهای جستجو به ویژه در گوگل اهمیت بالایی دارند، تجربه نشان داده است که جذب بازدیدکنندگان زیاد از طریق موتور جستجوی گوگل می‌تواند موفقیت صد در صدی را برای هر شرکتی به ارمغان بیاورد. بازدیدهای به دست آمده از روش‌های سئو بر هر نوع تبلیغ اینترنتی برتری داشته و در دراز مدت هزینه کمتری را نیز به شرکت شما تحمیل خواهد کرد.

چرا موتورهای جستجو نیاز به سئو دارند؟

گوگل موتور جستجوی بسیار هوشمندی است اما هنوز هم نیاز به کمک کاربران اینترنت دارد، گوگل همیشه در تلاش است تا نتایج بهتری را به کاربران اینترنتی ارائه دهد، با این حال محدودیت‌هایی در این مسیر وجود دارد که نیاز به سئو سایت را چندین برابر می‌کند. شما اگر به صورت ناشیانه به کار سئو سایت بپردازید می‌تواند شما را از دید کاربران اینترنت پنهان کرده یا از آن بدتر سایت شما به طور کلی حذف شود و تلاش‌های شما را هدر دهد، در نتیجه رقبای کسب‌وکار شما می‌توانند با محتوایی حتی بسیار ضعیف‌تر از محتوای شما بازدید بیشتری را به سمت سایت خود جذب کنند.

ربات‌های خزنده گوگل از عوامل مشخصی برای درک محتوای صفحه پیروی می‌کنند که در صورت رعایت آنها شانس شما برای کسب جایگاه بهتر نزد گوگل افزایش پیدا می‌کند. این عوامل را به اصطلاح on page seo (به فارسی: سئو داخلی) می‌نامند و برای کسب موفقیت باید دقیقاً بدانیم که این عوامل در سئو چیست و چطور باید اجرا شوند.

سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

استفاده از تکنیک‌های سئو برای کسب رضایت مشتریان و رعایت تمام قوانین و فاکتورهای آن را سئو کلاه سفید می‌نامند، ولی استفاده از نقطه ضعف‌های موتورهای جستجو و فریب آنها همراه با عدم اهمیت دادن به رضایت کاربران را سئو کلاه سیاه می‌نامند. هرچند ماه یکبار گوگل این تکنیک‌های کلاه سیاه را شناسایی می‌کند و وب‌سایت‌هایی که از این روش‌ها استفاده می‌کنند را جریمه خواهد کرد.

مهم‌ترین مراحل سئو سایت چیست؟

سئو و بهینه‌سازی سایت فرایندی بسیار زمان‌بر است که برای نتایج بهتر آن را به‌صورت مستمر باید اجرا کرد. تکنیک‌ها و روش‌های بسیار زیادی برای کسب رتبه بهتر در نتایج گوگل وجود دارد که هر کدام از آنها می‌توانند تأثیر مثبتی در مسیر موفقیت سایت شما داشته باشند. برای موفقیت در سئو هر سایت نیازمند 3 اهرم اصلی هستید که عبارت‌اند از:

سه اهرم اصلی سئو

سئو تکنیکال

استاندارد کردن کدهای سایت، رعایت اصول سئو در هنگام طراحی سایت، نشانه گذاری استاندارد در کدهای سایت، افزایش سرعت بارگذاری سایت، رسپانسیو کردن سایت و بهینه کردن آن برای دستگاه‌های کوچک مانند تبلت و موبایل و مواردی از این دست که با طراحی سایت مرتبط هستند را سئو تکنیکال می‌نامند. برای شروع فعالیت‌های مرتبط با سئو پیش از هر چیز به یک سایت قدرتمند و استاندارد نیاز خواهید داشت که با یادگیری سئو تکنیکال می‌توانید این نیاز را برطرف کنید.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا به فعالیت‌هایی مانند شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز سایت‌های رقبا، تدوین استراتژی محتوایی قدرتمند، تولید محتوای مفید، دسته‌بندی محتواهای سایت، لینک سازی داخلی و … گفته می‌شود. موفقیت در سئو بدون محتوا تقریباً غیرممکن است. اگر شما یک سایت بدون محتوا دارید پس باید قید موفقیت و جذب بازدیدکننده را بزنید. زیرا بازدیدکنندگان به امید یافتن محتوایی ارزشمند در موتورهای جستجو سرچ می‌کنند.

لینک سازی هدفمند

رعایت فاکتورهای سئو تکنیکال و تولید محتوای مفید می‌تواند شما را به صفحه اول گوگل برساند ولی برای کسب رتبه 1 و رقابت با سایت‌های قدرتمند قدیمی‌تر شما نیاز به لینک سازی خارجی برای سایت خود دارید. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، لینکدین و اینستاگرام، عضویت در فروم‌های تخصصی، استفاده بهینه از کامنت مارکتینگ، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و … را به اصطلاح SEO Off page (به فارسی: سئو خارجی) می‌نامند.

بهترین روش برای یادگیری سئو چیست؟

آموزش سئو فرایندی بسیار پیچیده و زمان‌بر است. وقتی‌که شما به دنبال نکته یا موضوع خاصی هستید با یک محتوای آموزشی در حوزه سئو مواجه می‌شوید که اطلاعات دقیق ولی محدودی را در همان زمینه به شما ارائه می‌دهد. ممکن است با مطالعه این محتوا به مبحث سئو علاقه‌مند شوید و به دنبال آموزش‌های بیشتری در زمینه سئو بگردید.

آموزش رایگان سئو

مطالعه مقالات آموزشی برای افراد تازه‌کار بسیار مفید است ولی یک ایراد اساسی در آن وجود دارد. این مقالات آموزشی بعد از مدتی ذهن شما را دچار تناقض خواهد کرد. برای جلوگیری از این اتفاق به شما پیشنهاد می‌کنیم پس از آشنایی اولیه با سئو، به سراغ منابع جامع یا کتاب‌های آموزش سئو بروید. بهترین مسیر برای یادگیری سئو به شرح زیر است:

مطالعه یک کتاب پایه

کتاب‌های زیادی در بستر اینترنت هستند که اصول اولیه سئو را به شما آموزش می‌دهند. این کتاب‌ها به شما کمک خواهند کرد خیلی سریع با اصطلاحات رایج این حوزه آشنا شوید و مسیر صحیح برای شروع یادگیری سئو را بیابید.

مطالعه مقالات یا مشاهده ویدئو تخصصی

پس از مطالعه کتاب‌های آموزش سئو شما آشنایی اولیه با اصول سئو را کسب خواهید کرد ولی برای استفاده از آنها بهتر است که برای هرکدام وقت بیشتری گذاشته و مقالات تخصصی یا ویدئوهای آموزشی مرتبط با آن موضوع را بررسی کنید. برای مثال می‌توانید برای یادگیری لینک سازی pbn، مقاله نوشته شده در سئوتازه را مطالعه نمایید.

شرکت در دوره‌های آموزشی سئو

زمانی که دانش و تجربه نسبی در زمینه سئو را کسب کردید دیگر مطالعه مقالات و مشاهده ویدئوهای آموزشی منطقی نیست. شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های تخصصی آموزش سئو در زمانی کوتاه دانش خود را افزایش داده و تکنیک‌های کاربردی بیشتری را یاد بگیرید.

یک ویدئو، دو هفته تا موفقیت

و در آخر پیشنهاد می‌کنیم این ویدئو را تا انتها مشاهده کنید. شما در این ویدئو خواهید آموخت چطور تنها با تولید محتوای با کیفیت و بدون هیچگونه لینک سازی، در کلمه کلیدی مد نظر خود به صفحه اول گوگل برسید.

این مطالب نیز پیشنهاد می‌شود

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

قابل توجه کاربران و مشتریان عزیز

به علت حجم بالای سفارشات طی چندین هفته گذشته، برخی از سفارشات با تاخیر یکماهه به مشتریان تحویل داده شده است که از ایشان عذرخواهی کرده‌ایم. به همین دلیل خواهشمند است سفارش جدیدی ثبت نفرمایید؛ در صورت ثبت سئوتازه تضمینی به انجام به موقع سفارش شما نمی‌دهد. (حداقل 1 ماه و حداکثر 70 روز طول خواهد کشید)