ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید و از تخفیفات ویژه ما با خبر شوید

راهنمای سئو کپی رایتینگ | 7 نکته برای بهبود محتوای شما

سئو کپی رایتینگ چیست

سئو کپی رایتینگ فرآیند تولید محتوای با کیفیت برای موتورهای جستجو و مهم‌تر از آن برای کاربران سایت است که پاسخ بسیاری از سوالات آن‌ها را می‌دهد. کپی رایتینگ اگر به درستی انجام شود می‌تواند به بهبود رتبه سایت شما و جلب رضایت کاربران کمک کند. در این مقاله از سئوتازه ما اصول اولبه سئو کپی رایتینگ را به شما می‌گوییم و همچنین 7 را نیز بیان خواهیم کرد که به شما کمک می‌کند به یک کپی رایتر حرفه‌ای تبدیل شوید.

چرا کپی رایتینگ مهم است؟

کسب رتبه در گوگل و از آن مهم‌تر حفظ آن، مستلزم فعالیت مداوم وبسایت است. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که گوگل با آن تشخیص می‌دهد که وبسایت شما فعال است، تولید محتوای مستمر است.

سئو کپی رایتینگ فرآیند استفاده از تحقیق کلمات کلیدی و استراتژی سئو برای تولید محتوای با کیفیت برای کاربران است. خزنده‌های گوگل محتواهایی که از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و به ویژه خدمات ویژه‌ای را به کاربران اینترنت ارائه می‌دهند را در اولویت قرار می‌دهند. اینجا همان جایی است که کپی رایتینگ وارد می‌شود.

کپی رایترها معمولا بسته به نیاز کاربران، انواع مختلفی از محتوا را ایجاد می‌کنند. از جمله این محتواها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محتوای متنی
  • لندینگ پیج (صفحه فرود)
  • کتاب‌های الکترونیکی
  • تبلیغات اینترنتی

در حالی که کپی رایترها لزوما نیازی به دانستن کامل سئو ندارند، آن ها باید اصول مبتدی سئو را برای حرفه ای تر انجام دادن کارها خود بلد باشند.

از تحقیق کلمات کلیدی تا تولید محتوای با کیفیت و بهینه شده برای گوگل، کارهایی هستند که می‌تواند به شدت بر عملکرد وبسایت تاثیر بگذارد. در زیر سه دلیل برای سرمایه گذاری در سئو کپی رایتینگ برای کسب کارها را بیان کردیم:

  • جذب ترافیک بر اساس کلمات کلیدی مورد نظر شما
  • ایجاد اعتماد با پاسخ دادن به سوالات کاربران وبسایت
  • متقاعد کردن کاربران به اقدام برای مثال اقدام به دانلود، خرید و…

اکنون که فهمیدید چرا کپی رایتینگ مهم است بیایید در مورد اینکه طور می‌توانید در کپی رایتینگ حرفه ای شوید صحبت کنیم.

مزایای سئو کپی رایتینگ

10 نکته برای موفقیت در سئو کپی رایتینگ

در ادامه 7 نکته سئو را برای بهبود عملکرد محتوای سایت شما را که حتما باید در نظر داشته باشید را آوردیم. این موارد شامل انتخاب کلمات کلیدی تا شناسایی کلمات کلیدی هدف را پوشش می‌دهند.

1. کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید

اولین قدم برای هر کپی رایتری شناسایی کلمات کلیدی قبل از تولید محتوا است. هدف قرار دادن موفقیت آمیز کلمات کلیدی مناسب با در نظر گرفتن هدف کاربران از جستجو، شروعی عالی برای نوشتن یک محتوی عالی و با کیفیت است.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب نیز می‌توانید از ابزارهای ایرانی و خارجی استفاده نمایید. من به شخصه هیچ ابزاری رو تایید نمی‌کنم تنها موتور جستجوی گوگل رو برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب و پربازده تایید و از آن استفاده می‌کنم.

2. به سوالات بی‌جواب کاربران پاسخ دهید

پاسخ دادن به سوالات بی‌جواب کاربران اینترنت می‌تواند ترافیک قابل توجهی را به سمت سایت شما تنها با تولید محتوای با کیفیت جذب کند. چندین ابزار وجود دارد که می تواند به شما کمک کند سوالات مرتبط با موضوع محتوای خود را پیدا کنید:

  1. AlsoAsked
  2. AnswerThePublic
  3. Quora

3. هدف از جستجوی کاربر را شناسایی کنید

کلمات کلیدی که انتخاب می‌کنید باید بسته به هدف کاربر متفاوت و بر اساس مقاصد مختلف ایشان متفاوت باشد. یافتن کلمه کلیدی هدف اساسا به این معنی است که دلیل جستجوی کاربر در یک عبارت خاص را شناسایی کنید.

4. مقالات رقبا را برای پیدا کردن کلمات کلیدی هدف بررسی کنید

اگر می‌خواهید در سئو کپی رایتینگ موفق شوید باید دانش بررسی کردن رقبای خود را نیز داشته باشید. در بررسی سایت‌های رقبا حتما به موارد زیر دقت کنید:

  • ببینید 10 رقیب برتر شما چگونه از کلمات کلیدی هدف در مقالات خود استفاده می‌کنند.
  • امتیاز خوانایی صفحات رقیب را بررسی کنید و سعی کنید خواناتر از آن بنویسید.
  • بفهمید محتوای رقبا چقدر طولانی هستند و سعی کنید طولانی‌تر از آن بنویسید.

آموزش سئو کپی رایتینگ

5. اطلاعات اصلی کار خود را به کاربران ارائه دهید

یکی از تاکتیک‌های جذب بازدید کننده، به اشتراک گذاشتن اطلاعات اصلی و مطالعات موردی کسب و کار شما است. اینکار نه تنها می‌تواند به شما در دریافت بک لینک ارگانیک کمک کند، بلکه می‌تواند کسب و کار شما را به عنوان یک مرجع در زمینه فعالیت خود معرفی کند.

منظور از اطلاعات اصلی کسب و کار شما، نحوه انجام پروژه‌های شما است. برای مثال یک محتوایی بنویسید که چطور توانسته‌اید یک سایت را به صفحه اول گوگل برسانید. می‌توانید از این عنوان برای محتوای خود استفاده کنید: “چطور یک آژانس دیجیتال مارکتینگ به افزایش فروش فروشگاه لباس منجر شد؟”

6. عنوان و توضیحات متا خود را بهینه کنید

وقتی به نتایج جستجو نگاه می‌کنیم، اولین چیزی که خوانندگان می‌بینند عنوان و توضیحات متای محتوا است و هنگامی که وارد صفحه می‌شوند، عنوان اولین چیزی است که می‌بینند. بهینه کردن متا و عنوان‌های محتوا می‌تواند نرخ کلیک ارگانیک شما را یهیود و بازدید سایت را افزایش دهد.

توجه داشته باشید که Google ممکن است توضیحات متای شما را در نتایج جستجو بسته به درخواست کاربر تغییر دهد. با این حال، ارائه یک عنوان یا توضیحات بهینه برای موتورهای جستجو و کاربران همچنان مهم است.

تگ عنوان و توضیحات متا شما باید به کاربران و موتورهای جستجو کمک کند تا بفهمند که محتوای شما درباره چیست و چه اطلاعاتی را به آن‌ها خواهد داد.

برای نوشتن یک عنوان مناسب به نکات زیر توجه کنید:

  1. منحصر به فرد و شامل کلمه کلیدی اصلی شما باشد
  2. طول آ« باید بین 55 تا 60 کاراکتر باشد. گوگل عنوان‌هایی را که بیشتر از 60 کاراکتر باشد را به طور کامل به کاربر نشان نمی‌دهد. همچنین گوگل محدودیت عرض 600 پیکسل دارد که بسته به نوع دستگاه می‌تواند متفاوت باشد.

برای نوشتن توضیحات متاس مناسب نیز به موارد زیر توجه داشته باشید:

  1. باید حاوی کلمات کلیدی هدف است.
  2. توضیحات متا می‌تواند هر طولی داشته باشد، اما گوگل معمولا آنها را به 155-160 کاراکتر کوتاه می‌کند. برای بهبود تجربه کاربری و افزایش بازدید سعی کنید آن را در این محدوده نگه دارید.
  3. همچنین توضوحات متای شما مانند محتوای تولیدی باید منحصر به فرد باشد و نباید از سایت‌های دیگر کپی برداری شده باشد.

7. استفاده از ویژگی‌های بصری

از ویژگی‌های بصری در محتوای خود استفاده کنید. ویژگی‌های بصری شامل این موارد می‌شوند: ویدیوها، تصاویر، نمودارها، اینفوگرافیک ها و غیره. استفاده از عناصر بصری می‌تواند زمان ماندگاری خوانندگان را در صفحه افزایش دهد.

چگونه محتوای با کیفیت بنویسیم؟

سئو کپی رایتینگ صرفا به معنای نوشتن محتوای کپی و جایگذاری برخی از کلمات کلیدی نیست. از آنجایی که موتورهای جستجو محتوایی را ترجیح می‌دهند که نیازهای کاربران را برآورده کند، محتوای شما برای رتبه گرفتن باید برای کاربران نوشته شده باشد نه صرفا برای موتورهای جستجو.

برای هدف قرار دادن کاربران با محتوای خود به موارد زیر دقت داشت باشید:

  • نوشتن پاراگراف‌های کوتاه
  • سازماندهی محتوا با تیترهای آموزنده و جذاب
  • استفاده از تصاویر با کیفیت

نوشتن محتوای با کیفیت برای افزایش بازدید

بهترین ابزارهای تولید محتوای با کیفیت

برای شروع نوشتن یک محتوای خوب باید ابزارهایی داشته باشید؛ این ابزارها صرفا یک چیز اختیاری است ولی من به عنوان یک سئوکار این ابزارها را پیشنهاد می‌کنم، همچنان که تیم من نیز از این ابزارها استفاده می‌کنند. در زیر چند ابزار رایگان را برای شما آورده‌ام:

  • گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس برای بررسی عملکرد صفحه
  • گوگل ترندز و سایت AlsoAsked.com برای یافتن موضوعات پرطرفدار
  • Canva برای ایجاد گرافیک سفارشی
  • flicker یا Pixabay برای تصاویر بدون حق کپی رایت
  • Google Docs و Google Sheets برای تسهیل همکاری تیمی هنگام نوشتن

سخن نهایی

با رعایت کردن نکاتی که در بالا گفته شد، به راحتی می‌توانید با روش کپی رایتینگ محتوای با کیفیتی ایجاد کنید. پس از منتشر کردن محتوای خود در وبسایت، حتما آن را بررسی کنید و بفهمید که عملکرد آن چگونه است. در صورت نیاز آن را به روزرسانی کنید.

تا زمانی که محتوای کاربرپسندی بنویسید که به سوالاتی که آن‌ها می‌پرسند پاسخ دهد و بر اساس داده‌های کلمات کلیدی باشد، به خوبی می‌توانید تنها با استفاده از تولید محتوا، بازدید سایت خود را افزایش دهید.

لطفا نظرات خود را دربازه این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

این مطالب نیز پیشنهاد می‌شود

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

قابل توجه کاربران و مشتریان عزیز

به علت حجم بالای سفارشات طی چندین هفته گذشته، برخی از سفارشات با تاخیر یکماهه به مشتریان تحویل داده شده است که از ایشان عذرخواهی کرده‌ایم. به همین دلیل خواهشمند است سفارش جدیدی ثبت نفرمایید؛ در صورت ثبت سئوتازه تضمینی به انجام به موقع سفارش شما نمی‌دهد. (حداقل 1 ماه و حداکثر 70 روز طول خواهد کشید)