همهی ما میدانیم که نقش شبکههای اجتماعی بر روی بازاریابی دیجیتال بسیار زیاد است. پلتفرمهایی مانند فیسبوک، لینکدین و گوگل پلاس بیشترین تاثیر را در جذب مشتری برای وبسایت دارند. غیر از این پلتفرمها، شبکههای اجتماعی زیادی هستند که میتوان از آنها برای جذب مشتریان بیشتر استفاده کرد. در این مقاله از سئوتازه میخواهیم تاثیر یکی از این شبکههای اجتماعی را برای شما بیان کنیم. پس در ادامه با مقاله تاثیر تولید محتوا در اینستاگرام بر سئو با ما همراه باشید.
اینستاگرام بهشتی برای بازاریابان در شبکههای اجتماعی است. اینستاگرام با دارا بودن بیش از 100 میلیون کاربر از سرتاسر جهان و همچنین سیستمی بسیار قدرتمند برای اشتراک گذاری تصاویر تبدیل به ابزاری قابل اعتماد برای تبلیغات شده است. با این تفاسیر هستند بسیاری از وبمسترانی که از تاثیر تولید محتوا در اینستاگرام بر سئو بی اطلاعاند.
تاثیر تولید محتوا در اینستاگرام بر سئو
همانطور که ذکر شد شبکههای اجتماعی بهترین راه رسیدن به مخاطبان بی شمار است. این نکته ناگفته نماند که موتورهای جستجو همراه با شبکههای اجتماعی کار میکنند تا مطالب بهتری را برای مخاطبان فراهم کنند و در نتیجه کاربران و مشتریان شما را افزایش دهند. سیگنالهای اجتماعی با تولید محتوا اینستاگرام یا تلگرام، یک معیار یکپارچه از نحوه تعامل افراد با محتوای برند در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی هستند. سیگنالهای اجتماعی شامل تمام فعالیتهایی هستند که تعامل کاربر را تعریف میکنند مانند:
- مرور
- لایک
- نظر
- به اشتراک گذاری
- پیوندها
- و غیره
برای موتورهای جستجو، معیارهای رفتاری کاربر، که شامل سیگنالهای اجتماعی هستند، در تعیین ارتباط یک صفحه با یک کلیدواژه برای جستجو اهمیت دارند؛ با توجه به ایده اصلی این موضوع، بیشتر تولید محتوا اینستاگرام به اشتراک گذاشته میشود، مورد پسند واقع میشود، در مورد آن اظهار نظر میشود. پس کیفیت، ارزش، اهمیت و همچنین رتبه بندی در SERP نیز بالاتر میرود. اساسا، سایتهای ارتباط جمعی به بخش مهمی از زندگی آنلاین تبدیل شدهاند و روش ارتباط و تصمیمگیریهای ما را کاملا تغییر دادهاند. اضافه کردن سیگنالهای اجتماعی به الگوریتم جستجوی و رتبهبندی تنها گام تکاملی منطقی بعدی برای حصول اطمینان از این است که ما به عنوان خواننده به بهترین محتوا دست پیدا میکنیم یا ما به عنوان مدیر کسب و کار با تولید محتوا اینستاگرام آنچه که کاربر به آن نیاز دارد را در اختیارش قرار می دهیم.
پیشنهادی: “قوانین نادیده سئو که هر تازه کاری باید آنها را بداند“
اینستاگرام یک موتور جستجو است
اگر یک کلمه خاص را در گوگل تایپ کنید، وب سایت رسمی، محتوای مفید و شناخته شده در مورد آن در رتبه نخست قرار می گیرد، اما به طور مستقیم اطلاعات مرتبط با آن در پیج اینستاگرام و یا تلگرام به صورت لینک شده در مابقی نتایج جستجو قرار میگیرد. از پنج لینک بالا در SERP چهار مورد توسط شرکت، کسب و کار یا سازمانی که در حوزه کلمه کلیدی مورد نظر کار می کنند، (مثلا فرد یا گروهی که خارج از ویکیپدیا قرار دارد)کنترل میشود.
این موضوع ترافیک را به سایتهای ارتباط جمعی مانند اینستاگرام، فیس بوک، لینکدین و تلگرام در تمام مدت هدایت میکند. بنابراین تولید محتوا اینستاگرام شما را سریعتر به مخاطب متصل میکند تا اینکه بخواهید تنها یک راه ارتباطی و از طریق سایت و محتوای درج شده در آن با کاربر ارتباط برقرار کنید. در مورد جستجوی محلی در رابط کاربری اینستاگرام فکر کنید.