نمیدانید که بر روی تولید محتوا برای وبسایت تمرکز کنید یا ایجاد بکلینک؟ بعداز خواندن این مقاله پاسخ سوالتان را پیدا خواهید کرد.
دیشب داشتم تو انجمنهای مرتبط با سئو گشت میزدم که یکی از وبمستران این سوال را پرسیده بود: “برای اینکه ترافیک وبسایت رو بالا ببرم بین تولید محتوا و ایجاد بکلینک کدام یک را انتخاب کنم و بر روی کدام یک ببیشتر کار کنم؟” اما جواب چیست؟
با محتوا به سوی بینهایت پیش روی کنید
اگر بین تولید محتوا یا ایجاد بکلینک باید یک گزینه را انتخاب کنید من میگویم که سراغ تولید محتوا بروید. دلایل زیر را میتوانم برای انتخاب خودم بگویم:
- برای اینکه ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید باید برای کاربران خود کار کنید نه برای گوگل، تولید محتوا یک ابزار عالی برای بالا بردن ترافیک وبسایت شما محسوب میشود.
- بکلینکها به طور خاصی فقط برای اهداف سئو خارجی است.
شما با تولید محتوا میتوانید کاربران را درگیر وبسایت خود کنید، نظرات آنها را بدانید و آنها را به خرید محصول خود ترغیب کنید. شما با تولید محتوای با کیفیت میتوانید کاربران را ترغیب به اشتراک محتوای خود کنید که با اینکار آنها، یک بکلینک طبیعی برای شما ثبت خواهد شد. شما تنها در زمانی به قدرت تولید محتوای با کیفیت پی خواهید برد که چند سایت محتوای شما را بازنشر کرده باشند.
پیشنهادی: “آموزش رایگان طراحی وبسایت به صورت گام به گام“
تولید محتوا یک سفر طولانی با مسیری بسیار ساده است
هدف اصلی در تولید محتوا جذب کاربران و افزایش تعداد آنان است. محتواهایی که تولید میکنید، چه بد و چه خوب، در ذهن کاربران باقی میمانند و بر اساس همین محتواها برند شما را به خاطر میآورند. پس چه بسا که به صورت حرفهای به تولید محتوا بپردازید. محتواهای تولیدی شما به تدریج توسط گوگل شناخته ایندکس میشوند و اگر کاربران از محتوای شما راضی باشند قائدتا موقعیت کلمات کلیدی شما در موتورهای جستجو بهبود خواهد یافت.
کوتاهترین زمان مورد نیاز برای دستیابی به موفقیت با تولید محتوا شش ماه است. پس میتوان نتیجه گرفت که برای موفقیت با استفاده از تولید محتوای با کیفیت یک برنامه طولانی مدت را برای وبسایت و کسب و کار خود تنظیم کنید.
نقاط ضعف تولید محتوا
وقتگیر بودن: تولید محتوا آن هم به صورت حرفهای خیلی وقت گیر است. اگر شما با تولید محتوا آشنایی کافی نداشته باشید نمیتوانید در کمترین و بهترین زمان وبسایت خود را به موفقیت نزدیک کنید. اگر نیز بخواهید با استخدام نویسنده این کمبود را جبران کنید هزینههای زیادی را متحمل خواهید شد.
مهارتهای نوشتاری: فقط نوشتن یک مقاله ارزش چندانی برا وبسایت شما ایجاد نخواهد کرد. محتوای تولید شما باید مهارت بیان بالایی داشته باشد تا کاربران را به سمت وبسایت شما جذب کنید. پس اگر نمیتوانید اینگونه به تولید محتوا بپردازید، قید تولید محتوای با کیفیت برای وبسایت را بزنید.
نقاط قوت تولید محتوا
نام تجاری: در طول زمانی که شما وبسایت خود را راه اندازی کردید ممکن است محصولاتتان تغییر کند اما نام برند شما تغییر نخواهد کرد. زیرا با تغییر نام برندتان مشتریان ثابت خود را از دست خواهید داد. پس بزرگترین مزیت تولید محتوای با کیفیت منحصر به فرد کردن نام برند شما است.
بکلینکهای ارگانیک: هرچه وبسایت و محتواهای تولیدی شما از نظر کیفیت خوب باشند محبوبیت آنها نیز افزایش پیدا میکند. و این دلیلی میشود بر اینکه وبسایتهای بیشتری به وبسایت شما پیوند ایجاد کنند. پس تنها راه برای ایجاد بکلینکهای ارگانیک و بسیار قوی، تولید محتوای با کیفیت است.
لینک سازی، راهی میانبر ولی پرپیچ و خم
حتی با تمرکز بر روی محتوا نیز نمیتوانید اثر لینکها را در بهبود رنکینگ سایت نادیده بگیرید. محتوای خوب میتواند رتبه خود را در بین دیگر صفحات بالا ببرد، اما بکلینکهای معتبر، ارزش و رتبه کل دامنه و صفحات آن را ارتقا میدهد.
در صورت گرفتن لینک از سایتها و صفحات معتبر، به طور حتم افزایش رتبه سایت را مشاهده خواهید کرد. موتور جستجوی گوگل به گونهای طراحی شده است که دقیقا محتوایی را به کاربران ارائه دهد که آنها به دنبال آن هستند و لینک گرفتن از سایر سایتها میتواند دلیلی باشد تا گوگل ارزش و اهمیت بیشتری برای آن قائل گردد. در نتیجه داشتن بکلینک از سایت های معتبر موجب افزایش رتبه سایت میگردد.
کلام آخر
تولید محتوا و لینک سازی جز قسمتهای کلیدی سئو سایت میباشد و بدون وجود هر کدام از آنها، سایت شما از دید موتورهای جستجو نادیده گرفته خواهد شد. شاید کمی کار خسته کنندهای به نظر برسد، اما استفاده موازی و همزمان از هر دو بهترین گزینه ممکن است. بدون محتوای با کیفیت نمیتوان ارزش و اعتباری در اینترنت کسب کرد و لینک دادن به صفحات با کیفیت سایت در افزایش رتبه و اعتبار صفحه نیز بسیار موثر است. بنابراین هر یک از این دو پارامتر وقتی در کنار یکدیگر باشند، بسیار ارزشمند هستند.
با تشکر از رادزاد