ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید و از تخفیفات ویژه ما با خبر شوید

4 اشتباه در تبلیغات یوتیوب که حتی متخصصان با تجربه نیز مرتکب می شوند

اشتباهات رایج در تبلیغات یوتیوب

یوتیوب یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای تبلیغات اینترنتی و معرفی محصولات و خدمات برای کاربران است. همین ابتدا بگوییم که شبکه اجتماعی یوتیوب که اساس آن برپایه ویدئو است، دو میلیون کاربر فعال دارد. اگر شما می‌خواهید سایت یا محصولات خود را در یوتیوب تبلیغ کنید تبریک می‌گوییم جای درستی آمده‌اید. ما در این مقاله از سئوتازه برخی از مشکلات رایج و اشتباه در تبلیغات یوتیوب وجود دارد را بیان کردیم تا شما با آگاهی از آن‌ها و البته بدون مرتکب شدن هیچ کدام از آن‌ها، بتوانید تبلیغات موثرتری در این پلتفرم جهانی داشته باشید.

اشتباه یک کار عادی برای انسان‌ها است؛ این را می‌توان از مثل معروف “انسان جایز الخطاست” استخراج کرد!

به هر حال انسان در تمامی زمینه‌ها اشتباهاتی انجام می‌دهد که گاهی قابل برگشت و گاهی نیز غیر قابل بازگشت است و پشیمانی نیز فایده‌ای ندارد. در زمینه تبلیغات در یوتیوب نیز برخی از افراد اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند که گاهی اوقات تبلیغات را بی اثر می‌کنند. حتی متخصصین با تجربه نیز اشتباه می‌کنند. در زیر رایج‌ترین اشتباهاتی که ممکن است در تبلیغات یوتیوب مرتکب شوید را بیان کردیم.

هدف قرار دادن مخاطب اشتباه

بسیاری از بازاریابان همین اشتباه را مرتکب می‌شوند که نمی‌توانند مخاطبان هدف خود را شناسایی کنند. این کار اغلب منجر به عملکرد ضعیف کانال یوتیوب و تعامل ضعیف آن‌ها می‌شود. بنابراین، اگر متوجه شدید که کانال یوتیوب شما آنطور که انتظار می‌رود عملکرد خوبی ندارد، در حالی که محتوای با کیفیتی دارید، مشکل ممکن است ریشه در هدف قرار دادن مخاطبان اشتباه داشته باشد.

نداشتن استراتژی مشخص

نداشتن استراتژی مشخص یکی دیگر از 5 اشتباه در تبلیغات یوتیوب است که بسیاری از متخصصان بازاریابی مرتکب آن می‌شوند. از آنجایی که بازاریابان درگیر تولید محتوا برای کانال یوتیوب خود هستند، فراموش می‌کنند که یک برنامه منظم برای تبلیغات کانال و ویدئوهای سایت که در کانال بارگذاری شده است، تدوین کنند. داشتن یک برنامه و استراتژی خوب باعث موفقیت شما در یوتیوب خواهد شد.

عدم مشخص کردن معیارهای تبلیغاتی

برای درج تبلیغات در یوتیوب باید معیارهایی را برای خود مشخص کنید. با تبلیغات در یوتیوب به چه چیزی می‌خواهید برسید؟ این سوال خود یک هدف است. اغلب یوتیوبرها و بازاریابان تنها به افزایش لایک و کامنت و بازدید تبلیغات خود توجه می‌کنند و کاری به هدف خود ندارند. اینچنین است که با یک اشتباه در تبلیغات یوتیوب، اهداف خود را به کلی فراموش می‌کنند.

استفاده نکردن از ویدئوهای باکیفیت

در اینجا منظور از ویدئو باکیفیت این نیست که از دوربین‌های پیشرفته برای فیلمبرداری استفاده کنید؛ منظور ما این است که محتوایی تولید کنید که ارزش‌های شما را به کاربران و آن‌هایی که تبلیغات و ویدئوهای شما را مشاهده می‌کنند انتقال دهد. زمانی که بازاریابان ویدئویی را برای تبلیغ در یوتیوب بارگذاری میکنند می‌خواهند که تبدیل به یک تبلیغ و محتوای ویروسی در سطح یوتیوب شود ولی این یک خواسته دور از انتظار است. البته زمانی که بتوانید محتوایی را تولید کنید که از کیفیت لازم برخوردار باشد دور از انتظار نیست که تبلیغ شما تبدیل به یک تبلیغ ویروسی شود.

سخن نهایی

چهار اشتباهی را که در این مقاله ذکر شد حتی بهترین بازاریابن نیز مرتکب آن می‌شوند. امیدواریم با فهمیدن این نوع اشتباهات تبلیغات موثری را در یوتیوب داشته باشید.

این مطالب نیز پیشنهاد می‌شود

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

قابل توجه کاربران و مشتریان عزیز

به علت حجم بالای سفارشات طی چندین هفته گذشته، برخی از سفارشات با تاخیر یکماهه به مشتریان تحویل داده شده است که از ایشان عذرخواهی کرده‌ایم. به همین دلیل خواهشمند است سفارش جدیدی ثبت نفرمایید؛ در صورت ثبت سئوتازه تضمینی به انجام به موقع سفارش شما نمی‌دهد. (حداقل 1 ماه و حداکثر 70 روز طول خواهد کشید)